Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skanesurf tors?

  • pjoter

    Medlem
    7 april, 2005 vid 15:28

    gott! brukar de ju va. hur va de med vatten? fanns det nåt?

  • pjoter

    Medlem
    7 april, 2005 vid 15:49

    me unt kaiser sticker till klagshamn nu om nån vill kvällssurfa lite.

  • patrikol

    Medlem
    7 april, 2005 vid 16:06

    Henke och jag diskuterade det precis.
    För mig när ni nämde byigt så tänker jag på att vinden sliter och drar rycker i kiten hela tiden massor med vind lite vind osv..

    Så var det inte idag men visst gick vinden lite upp och ner men mer typ 15 min bra med vind 5 min med lite sämre vind Vatten? Nej tyvärr det var där inget! wink.gif

    Cirka 75 meter utanför betongpelarna var där vatten så det var en lång promenad innan man kunde börja surfa tyvärr.

  • kaiser

    Medlem
    7 april, 2005 vid 18:18

    haha fy fan vilken transportsträcka.

    kom precis hem från klagshamn. tror pjott fortfarande står kvar i haglet och viker sin drake grin.gif

  • patrikol

    Medlem
    7 april, 2005 vid 18:20

    Tänkte precis fråga men det gick tydligen som jag befarade!
    Kom en massa skitväder på en gång men vinden var väl ok eller?

  • kaiser

    Medlem
    7 april, 2005 vid 18:25

    blåste topp:0 medel:0 när jag kom dit så jag var tvungen att dänga till snurran för att se att den fungerade.
    Blåste 4-1 efter nån minut. sen kom pjott med ovädret o när jag lyckade sparka ut honom för att kolla blåste d 14-13 !!! ovädret drog förbi så vi begav oss ut o då blåste det ca 10-8 men det var förlite både för pjott o mig. harvade en halvtimme eller nått sen begav vi oss upp igen o packade ihop. började regna som fan just som jag blivit klar grin.gif

  • patrikol

    Medlem
    7 april, 2005 vid 18:42

    Fan va det kan vara orättvist Henke och jag hade den bästa dagen på länge! Sen hade ni sådan otur!
    Vi får hoppas på helgen!

  • tomw

    Medlem
    7 april, 2005 vid 18:42

    Tittade på DMIs vindobservationer. Drogden gick fron 6 till 17ms mellan 18-1830. Föll till 6 sedan uppe i 12 igen. Inte bra, farligt vindar. Tar det lungt grabbar.

    Hoppas det ä bättre fredag.

    Förresten Var är “lundåkra” ? är det JP eller dn plats precis söder om Landskrona, Lundåkre hamn?

    MVH TomW

  • patrikol

    Medlem
    7 april, 2005 vid 18:46

    Lundåkra hamnen i Landskrona! JP är tyvärr inte tillgängligt längre. Ligger lite söder om Landskrona

  • skejtar_henke

    Medlem
    7 april, 2005 vid 19:22

    Det var ju inte så svårt att se att det skulle bli sånna vindar. Stora svarta moln. Då är det dags att gå in eller pack ihopa. Så nej det var inte så farligt. Bara att använda huvudet. Men visst kunde det blivit farligt om vi varit kvar där ute.

  • pjoter

    Medlem
    7 april, 2005 vid 19:36

    helvede va de haglade å regnade då jag vek ihop de sista. draken samlade på sig flera liter vatten jag fick hälla ur bara medans jag vek den. spelade ju ingen större roll at jag doppade den iaf smile.gif
    Kollade mätstationen en sista gång innan jag gick, medel 10 topp 17. va gött vi begav oss in i lagom tid iaf!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skanesurf tors?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.