Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skanörs hamn om en tre kvart!

  • Skanörs hamn om en tre kvart!

    Publicerad av bananen på 17 maj, 2007 vid 07:22

    Jag drar till Skanör nu, är det någon som vill få lite vind idag så gör dom nog bäst att hänga med. NV är ju knappast riktningen för vågor där, men å andra sidan verkar skanör vara enda alternativet med vind nu….

    Mäktigt lågtryck över Danmark, men inte mycket vind….

    suecocabron svarade 17 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • podde

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 12:45

    Blev de nåt ös? I Lund har det nog aldrig varit så vindstilla som idag. 14 m/s på drogden och jag var tvungen att dra till Habo iaf, men stiljte även där. Skulle man dragit sig vidare söderut?

  • el_duderino

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 14:54

    Körde överriggad 4.1 i höllviken mellan typ 10 och 13.. 🙂

  • suecocabron

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 17:36

    Var i Habo och hängde och lyckades få 5-6 vändor med planing efter låång väntan. Riktigt psykande att se hur det blåste 10-12 kilometer ut till havs, men det var riktigt dåligt i Habo.

    Hoppas ni fick en najs session i Skanör, nästa gång sticker jag dit direkt om det är stiltje i Habo! Men enligt prognosen skulle det vara gryymt tryck hela dagen, konstigt!!

  • bananen

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 18:58

    Körde 4.2 och vågis med fullt tryck i fyra timmar. En del folk där, bla Kristoffer Living, som visade var skåpet bör ställas. Rätt onshore, men nästan gubbe högt!

    Helt otroligt lokalt väder. När jag lämnade Lund var det ost 2 m/s och 25 minuter senare, tre mil söder över, var det 15 m/s. Och samma situation när jag kom hem.

  • bladh

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 19:41

    El dude, vid vilka vindar är Höllviken bra? Och, är det plattvatten där? Playmaten trivs ju inte så jättebra i vågor direkt..

  • el_duderino

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 20:27

    Höllviken funkar bra på mellan V och NV skulle jag påstå… kanske bäst på VNV

    Det är bra för freestyle med många sandrev (långgrunt) som gör att det blir rätt platt vatten innanför.. längre ut hittar man lite mer chopp om man gillar det

    Mycket habo folk som vågade sig ner idag för övrigt 😉

  • bananen

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 21:25

    Var det någon som fotade med något bättre än mobil kamera?

    [attach]25889[/attach]
    [attach]25890[/attach]
    [attach]25891[/attach]

  • suecocabron

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 23:10

    Ser gött ut på bilderna! Liknar Rhodos de dagar då det blåste lite mindre 😀

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skanörs hamn om en tre kvart!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.