Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skånsktillverkade vågbrädor mm.

  • above_the_law

    Medlem
    9 november, 2012 vid 13:27

    Design = En klar hit!
    Spec Sunday Ripper ser ju sååååå skönt retro ut och för tankarna direkt till någon lyxig gammal amerikansk mahogny racerbåt.
    Vor kul att prova hur de är i vattnet också så klart:-)
    Material och konstruktion? Tjocklek/volymfördelning?

  • animal

    Medlem
    10 november, 2012 vid 08:50

    deaz – Jag bygger mallar i masonit först (outline och rocker). Shapers är ganska frikostiga med att dela med sig av outlines och jag har utgått från befintliga ritningar, men modifierat dom ganska frikostigt med tanke på vilka egenskaper jag ville att brädorna skulle få.

    När det kommer till rocker, bottenform osv så får man klura själv. Det är här mycket av “hemligheten” ligger. Jag har kollat in en del andra brädor och utgått från surfbrädor som jag själv har och tycker funkar bra.

    Nicco – Kul att du gillar designen! Retro it is! Ser du mig på stranden så får du självklart testa. Det vore kul att få höra vad andra säger om hur de beter sig i vattnet. Själv gillar jag dom såklart! 🙂 De tre brädorna på hemsidan är byggda med surfare som mig själv i åtanke (90 kg entusiast, men långt ifrån pro, typ…)

    Sgt Mahogany känns ganska lik brädor (runt 6 fot) som finns på marknaden, men är möjligen lite lättare.
    Sunday Ripper har rätt mycket volym. Förutom jag själv är det bara en annan som har kört den. Han är bra mycket lättare, men gillade brädan och hade nog inga problem med att den är skapligt tjock.
    Flat Fred är rätt speciell iom att den är så bred och platt i kombination med quad-setup.

    Kärnan i alla brädor är av S200 cellplast, trästringer i plywood och/eller balsa. Epoxi från Resin Research. Det står lite mer detaljer under “tillverkning” på hemsidan

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skånsktillverkade vågbrädor mm.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.