Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skära om segel

  • Skära om segel

    Publicerad av cosmoskatten på 19 juli, 2002 vid 17:04

    Någon som har någon erfarenhet att modifiera segel. Jag har ett gammalt Simmer Fusion (99) med en usel “topp-pinne” som bara jäklas när man använder seglet. Dragkedjan har gått sönder och toppen hoppar ut. För att inte tala om hur det ser ut när man riggat det, toppen ser ut som en bruten fågelvinge. Så det känns inte som jag har så mycket att förlora på att skära om toppen för att kanske få det att fungera någorlunda.
    Tänkte skära från masttoppen, snett ner till strax ovanför översta lattan. Undrar om någon har några tips???

    MVH C

    oscar svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juli, 2002 vid 17:13

    Det är ju alltid kul att testa. Det skulle nog se bättre ut om du sydde en ny topp ca en desimeter eler två ovanför översta lattan så får du lite kortare mast och så ser seglet lite “nyare” ut.
    Lycka till

  • joeithafish

    Medlem
    19 juli, 2002 vid 18:18

    Snacka med björn på söder!
    han sa att han skulle ta bort en shear tip från ett NP när jag var där i våras.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 15:26

    elda upp skiten köp nytt !!!!!! vi måste gynna våra butiker

  • oscar

    Medlem
    20 juli, 2002 vid 15:40

    Wojtek (polacken som kör formula) kapade toppen på sina första RS segel i början. Rakt ner från toppen till lattan. Verkade funka bra…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skära om segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.