Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skarvt hål i våtdräkten – använda cykelslangslagning eller???

  • Skarvt hål i våtdräkten – använda cykelslangslagning eller???

    Publicerad av dude på 28 december, 2007 vid 21:31

    Jo, min NP 5000 från 2007 har skavts hål mellan skinkorna, alltså precis ovanför där materialet slutar som det inte går att skava hål på. Alltså, ickeskavmaterialet har inte täckt tillräckligt.

    Men, i alla fall, vad rekommenderar ni att jag använder för att “lappa” dräkten med?

    Tacksam för svar så här i tider det inte direkt är skönt med vatten sipprandes in i dräkten! 🙂

    /Niklas

    robinthewater svarade 16 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • brucealmighty

    Medlem
    28 december, 2007 vid 22:13

    jag hade liknande problem med min dräkt, men jag sydde ihop den med björntråd och sedan la jag bara en sträng liqui sole över sömmen på utsidan av dräkten. detta hände för ca två år sedan och håller kanon än idag. Hoppas du får det att fungera….

  • electric

    Medlem
    29 december, 2007 vid 10:26

    Jag lagar hål och slitna ytor med neoprenlappar som jag klipper från avlagda våtdräkter. Limmar med neoprenelim som jag köper i dykaffärer. Har också använt stark tråd, typ segelgarn, som komplement vid lagning av våtskor. Viktigt: skölj ordentligt i sötvatten och torka väl innan.
    Detta fungerar mycket bra.

  • robinthewater

    Medlem
    29 december, 2007 vid 19:46

    Alla mina NP torrdräkter brukar gå sönder i sömmarna. Framförallt runt armhålorna.

    Jag lagar antingen med rikligt med neoprenlim från surf- eller dyk-affär eller med något som heter “Stormsure” som jag köpte i en sportbutik. Det påminner mer om vanligt lim men har fördelen att det är flexibelt. Kleta på överdrivet mycket bara (skit i hur det ser ut) och rengör med aceton före limmningen.

    Jag har provat både cykelslangslagningslappar och tillklippta neoprenlappar från en slaktad dräkt men dessa lösningar brukar vara kortlivade. Min teori är att man bör laga sömmen i sömmen och inte börja mixtra med flexibiliteten.

    Lycka till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skarvt hål i våtdräkten – använda cykelslangslagning eller???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.