Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skicka långa paket som privatperson

  • Skicka långa paket som privatperson

    Publicerad av peral på 3 augusti, 2011 vid 07:20

    Är det verkligen så att det är omöjligt för en privatperson att skicka ett paket, t ex innehållande ett segel, vilket då blir strax över 2 m? Jag har kontaktat Bussgods, DHL, DB Shenker och även Posten. Ingen vill skicka ett sådant stort paket åt en privatperson.

    Är det ingen firma som man kan anlita? Är det verkligen så att det är omöjligt att slicka ett 2 m långt paket i Sverige 2011? Någon som vet?

    danneman svarade 12 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • stinger

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 07:45

    Prova med Bussgods igen, jag skickade en 400-mast för någon månad sen och jag tror paketet var nånstans 2.20-2.30 långt. Det var ingen som gnällde när jag lämnade in det och paketet kom fram som det skulle.

  • htn

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 10:23
    stinger;664229 wrote:
    Prova med Bussgods igen.

    Precis. Jag har skickat segel med Bussgods för en tid sedan. Paketet blev lite över 2m.
    Funkade utmärkt. (ca 150:- Sthlm-GBG)

  • peral

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 11:32

    Jag har också skickat längre paket än 2 m med bussgods, men det är från Linköping, och där verkar de inte så kinkiga. Det paket som är mitt problem nu ska skickas från Karlskrona, och där håller de stenhårt på max längden …

  • erolwi

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 13:42

    Fått 490 mast, segel med över 2,4 m lik samt bräda skickat med bussgods, ca 2,5 m långt utan problem från Stockholm (surfspot) till Västerås

  • imported_macts

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 14:50

    Med Bussgods tror jag det kan vara så att vissa rutter kan man skicka väldigt stora paket, pga större lastutrymme på dessa bussar

  • peral

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 18:47

    Så om man glömmer Bussgods, så kvarstår frågan: Vem vänder man sig till annars? Finns det någon annan?

  • danne_an

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 18:57

    Skicka ifrån bussgods i Ronneby istället. Inga problem hittills!

  • pelle_o

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 20:11

    mycke enklare i Ronneby än i Pinan(Karlskrona)

  • jat

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 17:30
    Peral;664281 wrote:
    Så om man glömmer Bussgods, så kvarstår frågan: Vem vänder man sig till annars? Finns det någon annan?

    Från var och till var skall paketet? Om inom sverige kan du ju alltid höra med någon här på forumet om det kan köra det. Jag kan lätt ta lite saker i bilen mellan Gbg-Sthlm om det behövs då jag gör den trippen då och då.

  • swe-119

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 07:26

    Ja, prova ronneby, men det är inte alls säkert att det funkar ändå. Flaskhalsen lär vara även mellan Ronneby och Växjö. Vad som går att skicka med Bussgods kan variera ställe till ställe och tillfälle. Det beror på vilken vilken transport man använder för på sträckan. Tex sträckan Ronneby Växjö kör man ofta med en buss som har begränsade utrymmen, medan från andra orter tex Växjö Jönköping så kan det går alldeles utmärkt att skicka 2,5 m lång grejor. Jag har strulat med bussgods många gånger. Har också försökt skicka iväg paket längre än 2m från ronneby, vid ett tillfälle har det funkat (tom en bräda) och vid tre andra tillfällen har det inte funkat ens med segel strax ovan 2 m. Senast skulle jag skicka iväg 2.4 långt paket till Stockholm. Gick inte från ronneby, men alldeles utmärkt från jönköping.

  • danneman

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 19:58

    190 e de längsta privatpersonerna jag skickat 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skicka långa paket som privatperson

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.