Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skidsport.nu?Vad gick snett?

  • skidsport.nu?Vad gick snett?

    Publicerad av joeithafish på 22 maj, 2002 vid 16:22

    Ibland tror jag att det är viktigt att förstå den relation som allas våra surfhandlare normalt har till sina leverantörer. Exempelvis kan en mast gå av på ett sätt som både du och din surfhandlare är överens om borde vara grund för en ny på garantin, men där leverantören av någon anledning (öh, skral ekonomi?) inte håller med.

    Detta gör tyvärr att många surfare blir missnöjda med sin butik när det i själva verket är leverantören/generalagenten som är boven i dramat.

    Så tänkt på att inga garantier är bättre än de som leverantören lämnar och har visat sig kunna leva upp till. Finns exempelvis vissa masttillverkare som har “no questions asked” garantier som de lär hålla, sånt gillar jag.

    Men självklart skall man alltid kunna begära att det ställe man handlat sin dyra surfgrejor på anstränger sig och gör vad de kan när något pajjar.

    För övrig har jag försvinnande liten respekt för folk som dissar en butik eller pryl och väljer att vara anonyma. Fullständig värdelöst, kan ju vara konkurrent, feg kund eller någon som bara vill jävlas…

    Inlägget “…jag har oxå alltid tyckt pryde, fanatic, rrd, mistral, fiberspar är skitgrejer som går sönder direkt… helt värdelöst, håller mycket sämnre än bic, drops, f2, gaastra, arrows, naish etc….. skit är precis vad det är!!!!” är ju så dumt att det egentligen inte ens är värt att kommentera. Men kan inte hålla mig, så – rrd, fanatic, mistral tillverkas på samma ställe som drops, F2, naish. F-n, fanatic, mistral och f2 ägs av samma företag. Arrows och Pryde syddes länge i samma fabrik. Känns inte som någon inlägget innehöll någon vidare kunskap att förlita sig på, direkt, eller?

    Nåja, jag har alltid tyckt att det är helt OK att kritisera butiker/prylar/folk inom surfsvängen, men då får man stå för det och ha ett någorlunda trovärdigt resonemang att bjuda på. Faktiskt kan det vara värdefullt så att man inte köper något som inte håller måttet, det är ju inge kul för någon (inte butiken som säljer heller, för den delen).

    Surfa På!

    anonym-anvandare svarade 21 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2002 vid 17:50

    Vad heter surfhuben?
    finns det några sjyssta filmer att ladda ner?

    TheDude

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2002 vid 17:52

    För övrigt så kan jag säga att om man blir frånkopplad så brukar det bero på antingen att man inte delar med sig tillräckligt eller att man inte har tillräckligt med slots öppna (anger hur många som kan ladda ner från dig samtidigt…)

    ha de

  • joeithafish

    Medlem
    22 maj, 2002 vid 18:08

    Du… jag tror du nog svarade på fel inlägg. Kolla det som heter surfhub istället!
    Är det någon som kommer in till skidsports hemsida?

  • johan

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 08:34

    Nix.
    Men det sista jag såg så var den lika upphetsande som att gå in på KDS hemsida. Dvs den sög riktigt hårt.

    Johan

  • q-lobo

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 08:37

    Post deleted by q-lobo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 09:17

    …skiten de säljer där????? vilka märken menar du skulle vara dåliga? Vad baserar du det på?

    Personligen så tycker jag att de säljer bra produkter, detsamma gäller för andra återförsäljare.

    Håller däremot med om att hemsidan inte är någon höjdare.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 09:22

    Du kan inte vara riktigt funtat i pannan.
    Kallar du det skit. Jaha trodde du var vettig men det har fått sig en törn.
    Håller med MTS om att deras hemsida är en uppvisning hur en butikssida inte skall få ut.
    Men deras produkter och personal är kanon.
    SWE 358

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 09:33

    Yepp BS verkliga tillgång är deras osedvanligt trevliga personal. Inga krängare.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 13:04

    Den verkar funka nu. Håller med om att sidan inte är så het, men jag har alltid gillat butiken. Har köpt det mesta av det jag har där, och tycker de alltid varit trevliga, haft gott om tid och varit hyfsat kunniga…

  • q-lobo

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 13:54

    har köpt lite grejer som pajjat direkt bara, inget ont om de som jobbar där..
    och det har hänt fler än 1 gång så det är inte taget ur luften!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 14:15

    Eheeee jo jag har oxå alltid tyckt pryde, fanatic, rrd, mistral, fiberspar är skitgrejer som går sönder direkt… helt värdelöst, håller mycket sämnre än bic, drops, f2, gaastra, arrows, naish etc….. skit är precis vad det är!!!! och om det har gått sönder direkt så har jag oxå struntat i att utnyttja garantin så jag vet vad jag talar om!!!!!

  • q-lobo

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 14:19

    många hårda ord av det anonyma samhället…,
    jag har väl bara haft otur antar jag men jag står för min åsikt

  • joeithafish

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 14:20

    Nä du. Affären är det inget fel på!

  • q-lobo

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 14:47

    ok, så här ligger det till. personalen är justa, visst men det är så att jag + några kompisar har haft (otur?) när vi köpt lite grejer där, dvs att de gått sönder ganska direkt, vad man kan förvänta sig av en affär är att de genast åtgärdar detta (även kallad garanti) vilket bs har gjort i de flesta fall, i andra fall har de själva lagat! (en mastfot) saken,

    när 3 personer står vid disken och hävdar att det verkligen inte kommer att hålla utan att min kompis borde få en ny (på sin garanti) så bör man få gehör. mycket riktigt så pajjade samma mastfot endast några dagar senare och då, först då fick han en ny och då blir man ju lite trött, sedan har några våtdräkter spruckit efter några veckors användning vilket har åtgärdats via garantisystemet.

    vad jag hävdar med mitt inlägg är att, om en affär säljer saker som inte pajjar direkt efter köpet så handlar jag givetvis hellre där, du handlar ju inte i en affär där du vet att det kan skita sig och att du kan få vänta ett tag på nya grejjer, men enligt alla inlägg som kommit av personer verkliga som anonyma så inser jag att det här verkar vara ett fenomen som tydligen bara drabbar oss i vårt surfgäng, nu har jag ingen referens till brädorna som de säljer där och definitivt ingen referens till precis alla märken som de har i sitt lager.
    jag tror att om folk tänker efter så har de nog upplevt samma saker bara det att de valt att förtränga det, och om så inte är fallet verkar detta bara vara unikt för oss i vårt gäng.

    må så va hänt.

  • joeithafish

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 15:02

    Var handlar du annars? Kollat belimarin?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skidsport.nu?Vad gick snett?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.