• Publicerad av Oregistrerad på 14 september, 2006 vid 07:34

    Vad kör ni med för skor. Vilka är bäst? Har kikat på Atan och Mystic som ser bra ut. Det jag letar efter är skor med bra känsla och som fungerar bra ihop med stropparna. Kör helst barfota men nu börjar det snart bli lite kallt.

    /Pelle

    herodude svarade 17 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • rabbit

    Medlem
    14 september, 2006 vid 09:25

    Jag har NP’s 4mm sko. Fungerar bra, smidiga, inte det sexiga valet kanske men… 🙂

  • clocknose

    Medlem
    14 september, 2006 vid 10:55

    Köpte Atan förra året och ser man till säsgongen som kommer (senhöst, vinter) så är de grymma. Varma, sköna med mycket bra känsla / Joacim

  • el_duderino

    Medlem
    14 september, 2006 vid 11:24

    Jag kör Pro-limits skor på hösten, dom är extremt smidiga och barfota känslan är bibehållen ganska väl tycker jag! (http://www.surfbutiken.nu)

    Till vintern kör jag ett par riktigt feta Rip Curl som kanske inte ger den bästa känslan men som håller värmen ordentligt!

  • klang

    Medlem
    14 september, 2006 vid 12:34

    Jag personligen rekommenderar en sko som inte har för mycket töjbartmatrial, visserligen blir den skönare och lättare att ta på/av, men skon åker också runt på foten dessto mer när man skuttar runt på brädan. Grymt irriterande till sist…

    Jag skulle dra lite i skon i butiken för att se hur den töjer sig, och kolla så att sulan inte är för tjock, då tappar man känslan var föttern är på brädan.

    /Klang

  • klang

    Medlem
    14 september, 2006 vid 12:34

    Jag personligen rekommenderar en sko som inte har för mycket töjbartmatrial, visserligen blir den skönare och lättare att ta på/av, men skon åker också runt på foten dessto mer när man skuttar runt på brädan. Grymt irriterande till sist…

    Jag skulle dra lite i skon i butiken för att se hur den töjer sig, och kolla så att sulan inte är för tjock, då tappar man känslan var föttern är på brädan.

    /Klang

  • brutus

    Medlem
    14 september, 2006 vid 13:15

    tunna ullstrumpor i ett par NP 4000 när det blir kallt som fan.
    funderat på o testa fleece sockar…

  • rabbit

    Medlem
    14 september, 2006 vid 20:58
    brutus wrote:
    tunna ullstrumpor i ett par NP 4000 när det blir kallt som fan.
    funderat på o testa fleece sockar…
    Det finns tunna neoprenstrumpor på friluftsbutikerna. Användbara på fjällturen och inuti våtskor som förstärkning till kall-surf.
  • mr_johan

    Medlem
    15 september, 2006 vid 18:43
    rabbit wrote:
    brutus wrote:
    tunna ullstrumpor i ett par NP 4000 när det blir kallt som fan.
    funderat på o testa fleece sockar…
    Det finns tunna neoprenstrumpor på friluftsbutikerna. Användbara på fjällturen och inuti våtskor som förstärkning till kall-surf.
    Neoprenestrumpor is the shit! gött att ha i när man åker wakeboard när det är lite kallt också..
  • donpedro

    Medlem
    15 september, 2006 vid 19:33

    HAr inte testat dom här men dom verkar grymma! http://www.gunsails.se/adf22cc4-d936-4375-bb8b-ca3c0358221b-29.html Nu kör jag med NP 4 mm och dom e helt värdelösa, troligen de sämsta dojjorna jag haft.

  • macl3an

    Medlem
    15 september, 2006 vid 20:50

    Jag har Atan och jag är nöjd… riktigt tunna med mkt känsla. Det enda jag stör mig på är att de blir “fyllda” med vatten! Blir som balonger 🙂 Får hälla ut vattnet när jag kommer iland…

  • herodude

    Medlem
    15 september, 2006 vid 20:58

    jag kör neilpryde… de är bra, får mig att känna mig som en ninja…
    är rätt varma med:P

    haha jag kör np 5000 hmm två år gammla, fortfarande sjukans sköna och varma…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.