• Publicerad av kenjie på 16 juli, 2010 vid 18:42

    Liten snabb fråga till alla kitesurfare!!
    Sitter och ska beställa gear (yes, blir min absolut första kitepaket) och funderar på om jag ska plocka med neoprene skor också.
    De är ju inte så farligt dyra men är det nått som generellt använd under sommaren eller det är bara när det är riktigt svinkallt i vattnet?

    Tackar hjärtligast på förhand för alla svar!!

    kenjie svarade 13 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • spohl

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 20:01

    Behövs inte för att hålla värmen…

    men kan om det är mycket vassa saker på botten/stranden vara bra att ha.

    Storlekarna brukar variera en del så det är bäst att prova så att de passar. (Det verkade som du skulle skicka efter grejorna)

  • acemattias

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 20:58

    Neopren är ju rejält töjbart så beställ hellre en något för liten storlek än en för stor, så kan det nästan inte bli fel.
    Rekomenderar också skor med delad tå och med en extra spännrem uppe vid ankeln.

  • kenjie

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 21:07
    spohl;621169 wrote:
    (Det verkade som du skulle skicka efter grejorna)

    Korrekt, de grejjerna jag kollat på säljs bara i stockholm och bor man i Skåne så är jag inte precis supersugen på att åka hela vägen upp. Men hur fel kan det bli..? 😀
    knock knock ta i trä hehe:wink:

    Angående skor så har man ex stl 45 så ska man beställa 46, neoprene skor ter sig alltid vara 1 strl mindre.

  • bohm

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 21:30

    Är du helt inställd på att bara köra på sen vår/sommaren/tidig höst kan du strunta i skor. Använd skor om din strand är stenig, annars skit i’et

    Vad har du för plan för tidig vår och sen höst eller kanske vinter? Inget som lockar, då kan du struntra i att skaffa skor..

  • kenjie

    Medlem
    17 juli, 2010 vid 17:52

    Inga planer rent generellt!!

    Just nu är det bara att skaffa hyffsad utrustning och träna, träna och träna!!
    Ihärdig vinner i längden har jag hört!! 😀

    Blir skor, hatar att gå barfota även hemma i lägenheten, blir ett par Mystic Reef lågskor.
    Bor ju 10min ifrån havet med bil så kan ligga i plurret ganska mycket.
    Får se hur långt in på hösten jag kan använde min Crossfire steamer LEN10 5/3.
    Första säsongen så det blir trial and error och komplettering vid behov.

  • ursuspolaris

    Medlem
    17 juli, 2010 vid 20:50

    Hoj,

    Även om det finns fördelar med skor (typ att du slipper slå sönder dina fötter när du krashar, så rekommenderar jag ändå att köra barfota så länge som möjligt… Det är jättesvårt att få någon känsla för brädan med skor på sig! När det gäller dräkt så är ett tips för att förlänga säsongen för din 5/3a att köpa en väst med huva när det börjar känas kylslaget, så ska du nog klara dig ganska länge!

  • kenjie

    Medlem
    17 juli, 2010 vid 23:34

    ok, men d¨å borde ju min våtdräkt funka fin fint. ok, jag ska absolut ha det i åtanke med skorna. de lär behövas förr eller senare ändå så. 🙂

  • pjoter

    Medlem
    20 juli, 2010 vid 10:34

    Är det mysticgrejer du kollar på är det inte särskilt svårt att kolla och prova här. Bara att säga till.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.