Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport skor i el yaque?

  • tdk

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 08:08

    Det finns ett rätt begränsat utbud i yaque… Köp hemma, men inte för varma..:P

  • pakke

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 08:31

    gracias!

  • danneman

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 16:00

    va fan ska du med skor till dom lär du inte använda mycke flip flop e det som gälller!

  • tdk

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 05:57

    @Pakke 361230 wrote:

    våtskor i el yaque

    Danne… Läs inte så fort.. 😉

  • danneman

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 13:54

    Hehe! jag blir så trött på alla dessa trådar om el yaque man försöker svara på det mesta men va fan samma frågor om igen Pakke du har inte funderat på att fortsätta i trådar som redan finns? Åtminstonde ha koll på dom trådar du själv skapat http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45808&highlight=yaque
    och här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46771&highlight=yaque
    så snälla ta å sök innan du skriver nya inlägg! så ska jag läsa lite bättre 😉

  • fastforward

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 14:23

    Haha, snyggt jobbat att skapa två exakt likadana trådar Pakke 😀

    En eloge till Danne och ni andra som orkar svara på alla våra små frågor.

  • aggrosurf

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 15:06

    Jo skor e bra å ha med sig när fotstopparna gnager igenom köttet ner till benet. det är ju lite Tyskt men men kan ju surfa lite längre på kvällarna nä nu ska jag ut å köra 5,0 hela dagen.. hehe ha det så gott i kalla sverige.

  • danneman

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 15:45

    @aggrosurf 362081 wrote:

    Jo skor e bra å ha med sig när fotstopparna gnager igenom köttet ner till benet. det är ju lite Tyskt men men kan ju surfa lite längre på kvällarna nä nu ska jag ut å köra 5,0 hela dagen.. hehe ha det så gott i kalla sverige.

    Fan va gött lätt avis! när man sitter här å fryser! Ta en polarice för mig e du snäll! En cubalibre med hehe! eller en Coco loco på beachen Gahhh nu verker det i restarmen! när jag ändå håller på å tjötar så kan jag verkligen rekomendera resturang Gabis förbannat go taco mat! Mmmm..längtar!

    Jag hade dock inte så stora problem med blåsor men däremot så slog jag ibland i mastfoten, fick iåmed det massa småsår på fötterna. men värst var det på smalbenen, drog i brädan där rätt ofta när man trilla i. har ärr där fortfarande,
    Men att börja köra med skor kan jag ju rekomendera för att jag försökte börja med efter en månad, Men dom flög av efter några vändor. köptes för övrigt där borta för 200 spänn. en annan anledning att ha skor e att brädan har en tendens att bli jävligt hal efter all sololja som rinner ner på den.

  • pakke

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 16:45

    @DanneMan 362071 wrote:

    Hehe! jag blir så trött på alla dessa trådar om el yaque man försöker svara på det mesta men va fan samma frågor om igen Pakke du har inte funderat på att fortsätta i trådar som redan finns? Åtminstonde ha koll på dom trådar du själv skapat http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45808&highlight=yaque
    och här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46771&highlight=yaque
    så snälla ta å sök innan du skriver nya inlägg! så ska jag läsa lite bättre 😉

    Ska bättra mig e lite allmänt slö..
    tack för tippsen på skor och ställen att käka på!!
    Och då kommer vi in på nästa fråga finns de något ställe med nice rå/ halstrad tonfisk i byn så förbannat gott!

  • pakke

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 16:46

    @fastforward 362075 wrote:

    Haha, snyggt jobbat att skapa två exakt likadana trådar Pakke 😀

    En eloge till Danne och ni andra som orkar svara på alla våra små frågor.

    Älskar och se mina egna inlägg och att höra min egen röst hehe

  • zehlertz

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 22:12

    @Pakke 362111 wrote:

    Älskar och se mina egna inlägg och att höra min egen röst hehe

    Fan ngt får la du upptäcka själv när du kommer ner dit…
    när jao kruse klev av planet första gången där hade vi inte en jävla aning om nåt överhuvudtaget…. men d löste sig ändå.
    nu 4 år senare så hittar jag hjälpligt till byns enda nattöppna krog o en av byns två så “turklivs” som säljer cola, cigg, sprit o en ostskiva.

    d e ju lite d som e d roliga m o resa, annars kan du ju ta en paketresa till Bahia Feliz, inhandla dig en tyskhatt o tysk(rambo;))handskar o boka din charterresa, hyra freeridprylar o va allmänt nöjd när du sitter o väntar på vind, läser din en dag gamla GT efter att ha ätit “Svenska kottbullar” på restaurang Viking, mitt emot tyskjäveln Fritz som just skällt ut dig för att du inte väjde för honom

    (fast tyskarna har iofs hittat till Elyaque också….
    den fulaste ja såg där nere hade heltäckande våtdräckt (vattnet e 28grader), diskhandskar, höga skor, nån slags flytskyddsväst med fastknutna NÖDRAKETER?!?!?, till detta givetvis den stoora solhatten och dom fastknutna solglasögonen….

    NÄr han kommer upp ur vattnet byter han ut hatt o glasögon mot (o jag ljuger inte nu) en amerikanskfotbollshjälm!!!…med tillhörande galler!

    Och nej…jag hade inte druckit för mkt cubalibre…

    o e du ett kontrollfreak som bara måste veta så gå tex in o läs rambos (eller alla andra 72st dagböcker som finns från Elyaque) där det skrivs om dom flesta problem nån nånsin dykt på där nere!

    Overand OUT //Zehlertz

  • pakke

    Medlem
    2 februari, 2007 vid 17:09

    @Zehlertz 363140 wrote:

    Fan ngt får la du upptäcka själv när du kommer ner dit…
    när jao kruse klev av planet första gången där hade vi inte en jävla aning om nåt överhuvudtaget…. men d löste sig ändå.
    nu 4 år senare så hittar jag hjälpligt till byns enda nattöppna krog o en av byns två så “turklivs” som säljer cola, cigg, sprit o en ostskiva.

    d e ju lite d som e d roliga m o resa, annars kan du ju ta en paketresa till Bahia Feliz, inhandla dig en tyskhatt o tysk(rambo;))handskar o boka din charterresa, hyra freeridprylar o va allmänt nöjd när du sitter o väntar på vind, läser din en dag gamla GT efter att ha ätit “Svenska kottbullar” på restaurang Viking, mitt emot tyskjäveln Fritz som just skällt ut dig för att du inte väjde för honom

    o e du ett kontrollfreak som bara måste veta så gå tex in o läs rambos (eller alla andra 72st dagböcker som finns från Elyaque) där det skrivs om dom flesta problem nån nånsin dykt på där nere!

    Overand OUT //Zehlertz

    Ojdå… trodde att forumet va till för frågor och svar, dessutom har jag ju inte frågat dig personligen så du behöver inte ta dig tid och höja blodtrycket i onödan.
    körde till barcelona själv precis när jag fått körkort o bodde där i ett halvt år utan att känna någon utan att vet var jag skulle bo.. hyrde in mig hos spanjorer..har dessutom kört medelhaves & atlantkusten (spanien portugal) i en helt slut körd bil.. inte skulle jag bli sur för att någon frågade eller undrade över något om resa/boende/jobb eller något annat de e ju gutt och kunna hjälpa till. kände bara för o kolla upp en del grejer så att jag bara behöver bry mig om vilken segelstl. som jag ska ha just den dagen. Ska trots allt bara vara där 30dagar.. vill göra de bästa av situationen
    hasta luego tronco

  • pakke

    Medlem
    2 februari, 2007 vid 17:27

    tycker nog att mitt medelande låter lite surt… jaja surfabstinens.. vi ses på vattnet

  • callep

    Medlem
    2 februari, 2007 vid 17:37

    @Zehlertz 363140 wrote:

    den fulaste ja såg där nere hade heltäckande våtdräckt (vattnet e 28grader), diskhandskar, höga skor, nån slags flytskyddsväst med fastknutna NÖDRAKETER?!?!?, till detta givetvis den stoora solhatten och dom fastknutna solglasögonen….

    NÄr han kommer upp ur vattnet byter han ut hatt o glasögon mot (o jag ljuger inte nu) en amerikanskfotbollshjälm!!!…med tillhörande galler!

    Och nej…jag hade inte druckit för mkt cubalibre…

    hahhahaha klockrent:)

  • pakke

    Medlem
    2 februari, 2007 vid 18:17

    @Zehlertz 363140 wrote:

    Fan ngt får la du upptäcka själv när du kommer ner dit…
    när jao kruse klev av planet första gången där hade vi inte en jävla aning om nåt överhuvudtaget…. men d löste sig ändå.
    nu 4 år senare så hittar jag hjälpligt till byns enda nattöppna krog o en av byns två så “turklivs” som säljer cola, cigg, sprit o en ostskiva.

    d e ju lite d som e d roliga m o resa, annars kan du ju ta en paketresa till Bahia Feliz, inhandla dig en tyskhatt o tysk(rambo;))handskar o boka din charterresa, hyra freeridprylar o va allmänt nöjd när du sitter o väntar på vind, läser din en dag gamla GT efter att ha ätit “Svenska kottbullar” på restaurang Viking, mitt emot tyskjäveln Fritz som just skällt ut dig för att du inte väjde för honom

    (fast tyskarna har iofs hittat till Elyaque också….
    den fulaste ja såg där nere hade heltäckande våtdräckt (vattnet e 28grader), diskhandskar, höga skor, nån slags flytskyddsväst med fastknutna NÖDRAKETER?!?!?, till detta givetvis den stoora solhatten och dom fastknutna solglasögonen….

    NÄr han kommer upp ur vattnet byter han ut hatt o glasögon mot (o jag ljuger inte nu) en amerikanskfotbollshjälm!!!…med tillhörande galler!

    Och nej…jag hade inte druckit för mkt cubalibre…

    o e du ett kontrollfreak som bara måste veta så gå tex in o läs rambos (eller alla andra 72st dagböcker som finns från Elyaque) där det skrivs om dom flesta problem nån nånsin dykt på där nere!

    Overand OUT //Zehlertz

    skicka gärna info om paket resorna till bahia feliz

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport skor i el yaque?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.