Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skräp i kohagen, läjet

  • Skräp i kohagen, läjet

    Publicerad av rusiak på 11 januari, 2009 vid 20:19

    Dagen:

    1) Fin åkning, helt klart en bra söndag. Uppiggande temp i vattnet 🙂

    2) Plockade upp litta grejer när jag åkte därifrån i em. NO GOOD om det kommer från oss. Med tanke på pågående debatt om kitesurfingens vara/inte vara, så är detta inte ok. Ta med er skiten hem, energy drink-burkar mm.

    3) Blev attackerad av en liten ilsken råtta/hund. Grymt illa av ägaren att inte be om ursäkt när hundjvln bet mig i vaden. Nästa gång får han bära hem jycken…

    //Alex

    eagletech19 svarade 15 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • ollep

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 20:27

    Yes, själv fick jag en plastkasse upptryckt i nyllet av en person som troligen bor i området. Det var inte min kasse -“Även om det inte är din så kommer den från “ER”, om du inte tar bort den så skall jag se till att ni inte får vara här längre”.

    Jag vet inte om det låg någon sanning bakom hotet men han var inte glad..

  • cortex

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 20:33

    Hmm, låter som om det hänger på en skör tråd där nere…

    (Men fan vet om jag inte hade skickat hundj*veln i omloppsbana med en välriktad spark om den bitit mig.)

    Att inte hundägaren iaf bad om ursäkt är ju helt sjukt. Sicket folk det finns.

    Lycka till med att hålla förbuden stången. Vi vill ju kunna komma ner och köra där i sommar också. 😀

    /Kaj

  • kasimir

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 20:41

    @rusiak 525030 wrote:

    3) Blev attackerad av en liten ilsken råtta/hund. Grymt illa av ägaren att inte be om ursäkt när hundjvln bet mig i vaden. Nästa gång får han bära hem jycken…

    //Alex

    Hahahahaaha aloha, i doggybag hahahah

  • mat

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 20:52

    @rusiak 525030 wrote:

    Dagen:

    2) Plockade upp litta grejer när jag åkte därifrån i em. NO GOOD om det kommer från oss. Med tanke på pågående debatt om kitesurfingens vara/inte vara, så är detta inte ok. Ta med er skiten hem, energy drink-burkar mm.

    //Alex

    @BennyTC 525032 wrote:

    Yes, själv fick jag en plastkasse upptryckt i nyllet av en person som troligen bor i området. Det var inte min kasse -“Även om det inte är din så kommer den från “ER”, om du inte tar bort den så skall jag se till att ni inte får vara här längre”.

    Jag vet inte om det låg någon sanning bakom hotet men han var inte glad..

    Helvete guys!! SKÄRPNING!!!! Ta med er skärp hem, vi vill verkligen inte ha förbud i Lejet!!!!!

  • yann

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 22:51

    Kan inte VSK be kommunen ställa en soptunna vid bajamajan? Det hade nog hundägarna gillat också så slipper de bära sina varma bajspåsar i fickan.

  • ollep

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 22:58

    Visst hade det underlättat med en soptunna, men seriöst.. Hur jobbigt är det att lägga sitt skräp i en kasse och slänga det hemma?

  • yann

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 23:04

    Håller med! I en drömvärld är det inte ett dugg jobbigt men tyvärr funkar det ju inte.

  • kvabbso

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 07:42

    men hur svårt kan det vara, kan man bära ner grejer till stranden ´kan man fan i mej ta med sig det hem igen.

  • skotten

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 09:41

    comeon guys, get your shit sorted up there, you dont want it to end up like LA do you?

  • kasimir

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 12:46

    What’s up with LA?

  • debkausf

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 15:53

    @Yann 525060 wrote:

    Kan inte VSK be kommunen ställa en soptunna vid bajamajan? Det hade nog hundägarna gillat också så slipper de bära sina varma bajspåsar i fickan.

    Vi har redan frågat komunen men dom var ej intresserade. Mycket dålig stil av dem som lämmnade skräpet. Jag kollade över kohagen när jag åkte hem i lördags vid 1630tiden o då var det rent. Skärpning för ända in i HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad: 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡

  • gonzo

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 16:38

    ja kohagen e den bästa spoten vi har (enligt mig). så den får vi inte mista
    men på tal om hunden så sparka till den för då blir vi ju kompis med ornitologerna för dom gillar ju inte heller hundar

  • eagletech19

    Medlem
    12 januari, 2009 vid 18:06

    @gonzo 525160 wrote:

    ja kohagen e den bästa spoten vi har (enligt mig). så den får vi inte mista
    men på tal om hunden så sparka till den för då blir vi ju kompis med ornitologerna för dom gillar ju inte heller hundar

    😀 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skräp i kohagen, läjet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.