Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skridskosegel, nån som provat?

  • jpeter

    Medlem
    24 januari, 2005 vid 21:38

    Jepp! Stentufft!

  • melonen

    Medlem
    24 januari, 2005 vid 21:44

    Hur stor skillnad är det på seglet och ett vanligt vindsurfingssegel eller funkar det med ett vanligt segel`? skulle ju vara nice och dra ut och testa någon vacker dag när isbrädan får ligga hemma istället…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 januari, 2005 vid 22:38

    http://www.kitewing.se
    Kolla in Presentation video 2004 under videos…blir man sugen eller!?? Grymt att de börjat sälja sina begagnade nu…gissa om jag tänker ringa på den annonsen, lr? Om inte annat för att höra lite mer om sporten =) Tack för tipset!!
    /Perra

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 januari, 2005 vid 07:09

    Jag har i många år Wintersurfat med ett vindsurfingsegel och en sån där “pinne” mellan fötterna. Mycket smart grej, men man känner sig låst och det är svårt att ta bra höjd. Förra året skaffade jag mig en Skimbat/Kitewing. Den är fantastiskt lättseglad, smidig och aerodynamisk! Är det för mycket snö eller hårdskare på isen späner du bara dig slalomskidorna.
    Med en Skimbat har du en stor flexibilitet!
    Per-Arne

  • tabi

    Medlem
    25 januari, 2005 vid 08:52

    Ytspänning säljer dem oxå. Jag har precis köpt en, men inte provat än tyvärr.
    Hoppas på att få testa någon dag under veckan…
    Den bara ligger i bussen och luktar nytt och väntar på att komma ut och känna på vinden.
    Sjukt sugen att prova nu!

    Vilka isar i sthlms området är det som funkar nu?

  • argulander

    Medlem
    25 januari, 2005 vid 10:39

    Har skridskoseglat sedan 1967 fra med Draksegel vilket är otroligt kul särskilt tävlingsmomentet. Blir väl lite som Formula-segling man kryssar mycket högt och fort samt manövrerar ypperligt, man slår och gippar mycket lätt.
    Jag har också prövat Skimbat el Kitewing senaste åren. Fördelen är att de är lättare att få tag i, också lättare att lära för en vindsurfare, man klarar att ta sig fram på en gång, men sen tar det förstås längre tid innan man kan konkurera. Skimbat är något långsammare än Draksegel och är något svårare att hantera i gippar och slag.
    Skriv ett personligt mail till mig så kan jag ge ut ett nummer (telefonsvarare) där vi är och seglar Skimbat och Draksegel i Stockholmstrakten.

    Just nu finns det bra is på Ältasjön, knottrig stöpis med lite snö på som inte torde hindra. Man går lämpligen ut vid Älta IP. Var där igår och det var helt ok 3 Skimbatar och 3 Draksegel, blåste hyggligt faktiskt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skridskosegel, nån som provat?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.