Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skriv på namninsamling mot ett eventuellt förbud mot surfing på Ribban

  • klint

    Medlem
    8 april, 2008 vid 14:48

    Klart vi skriver under på det.

    Men hur allvarligt är egentligen det eventuella förbudet mot vattensport utanför Ribban? Jag har fått för mig att det hela endast är ett utspel av en galen kustbevakare som saknar känsla för proportioner. Jag menar, att förbjuda alla former av farkoster, inklusive kajaker, barn i gummibåtar etc är ju så uppenbart befängt, orealistiskt och inskränkande att det inte ens finns underlag för en debatt.

  • jester

    Medlem
    8 april, 2008 vid 14:50

    Underskrivet!

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    8 april, 2008 vid 14:55

    Man vet inte riktigt hur allvarligt det blir, men det kan ju bli andra kommuner som följer efter och vill förbjuda på fler ställen. Varberg har ju redan fått ett förbud där.

    Det är bra om man får upp en dialog med lästyrelsen.

    Sist men inte minst så har vi ju chansen kite och windsurfare att agera tillsammans.

  • nlc

    Medlem
    8 april, 2008 vid 14:59

    Bra initiativ Thorbjörn, jag har skrivit under nu.

  • pure

    Medlem
    8 april, 2008 vid 15:26

    Har oxå skrivit under.. bra initiativ

  • appel

    Medlem
    8 april, 2008 vid 16:14

    Klart o betart! Klart vi skall fortsätta surfa Ribb…

  • mangs

    Medlem
    8 april, 2008 vid 16:29

    Påskrivet och klart. Aldrig surfat i malmö, men ett förbud att göra det suger ju oavsett.

  • jonaish

    Medlem
    8 april, 2008 vid 19:59

    Nej för fan gubbar! “Förbud mot kite och windsurfing på Ribban i Malmö” kan tolkas som att vi vill ha ett “förbud”, istället för “inget förbud”

    där av en ny lista..

    http://www.namninsamling.com/site/list.asp?id=2874

    Skriv på här!!

  • nlc

    Medlem
    8 april, 2008 vid 20:15

    Vad är det för fel på dig? Tycker att texten ganska klart säger att det är en namnlista mot förbudet o jag tror inte att 100 olika listor med ungefär samma innehåll imponerar särskilt mycket på beslutsfattarna…

  • jonaish

    Medlem
    8 april, 2008 vid 20:21

    kolla här ditt spåååån…. http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=56947

    “Ser ju faktiskt lite konstigt ut när man tittar på själva listan. Ser ju nästan ut som vi vill ha förbud…”

    just därför ville många ändra!

  • perrapops

    Medlem
    8 april, 2008 vid 20:24

    känns som att de fattar oavsett med tanke på kommentarerna…

  • johanw

    Medlem
    8 april, 2008 vid 20:26
  • willswing

    Medlem
    9 april, 2008 vid 08:38

    Man blir ju inte förvånad längre i detta land, över politikers beslut. Det mesta suger!!! Bitter…..jag?…inte då

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skriv på namninsamling mot ett eventuellt förbud mot surfing på Ribban

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.