Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skrota anonymous posts

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 18:21

    Nej det kan det inte.
    Det är mkt trevligare när man ser den man talar med, än att alla går runt med bruna papperspåsar över huvudet.

    Som sagt, som att konversera i vakum.

    Fler röster?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 18:26

    jaha men personlig integritet vad händer med personlig integritet då?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 18:41

    jag trodde att folk, män som kvinnor, i vart fall i windsurf sammanhang med tillhörande lugna attityd , var lite större än så.
    PERSONLIGEN tycker jag att detta med “integritet” är milleniets stora skit ältande.
    “-Vem ska skydda mig och mina hemlisar”…som om det skulle finnas några
    “-Jag vill inte bli filmad om jag går på stan för att äta”…ingen vill se just dig iaf…osv osv

    säg det du tror och skit i resten, gör du inget fel spelar det ingen roll om du blir filmad.

    Självklart menar jag INTE i alla sammanhang men flertalet är klart överdrivna =(

    n.
    ” IF YOU NEVER THINK, YOU ARE BRAINDEAD “

    no

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 18:47

    Jag TROR nog att personlig integritet ligger på en annan nivå än detta. Det är väl inte hela världen om folk vet vem du är när du skriver här på konfen. Oftast handlar ju inläggen om en eller två meningar.

    Tyvärr är det som händer ofta nuförtiden att Anonymous används som ett skydd, en mask för att kunna slänga ur sig vilken kommentar som helst. När du skriver under anonymous så kan ingen ge dig svar på tal utom genom att svara ut i tomma rymden.

    Och på tal om personlig integritet… användarnamn är bara ett sätt att märka ord som skrivs på konfen. Visst jag heter hanna och använder anv. namnet hanna, därför att jag gärna står för det jag skriver, men du kan heta Lisa om du så vill även om du är kille. Men om “Lisa” sen skriver: “Dumma f— j—el” till mig så kan jag svara “Lisa” “Kan du vara själv!” Det blir helt enkelt lättare. Och jag kommer aldrig att få veta att du heter Kalle, är 14 år, gillar rollspel och bor i Bandhagen. Och vill du att folk VET vem du är, så fyller du i din profil med dina enastående intressen, på vilket sjukhus du föddes, och att du gillar alla utomhussporter som finns. Eller varför inte lämna din mailadress, ICQ nummer OCH hemsidelänk.

    Get my drift?

    Ett användarnamn är bara det: Ett användarnamn. Sen får du vara vem som helst och ha hur mkt integritet du vill.

    Till exempel har jag inte en aning om vem jag svarar till nu.

    Care to tell me?

  • Knatte

    Gäst
    1 oktober, 2001 vid 18:56

    Det finns väl inga nackdelar med att skrota anonyma inlägg. Klart trevligare ifall folk skriver med sitt användarnamn. Man behöver ju inte lämna ut något personligt om sig själv, ifall man inte vill. Konfen slipper nog mycket struntprat och påhopp då. Det har ju varit en del sådant de sista veckorna.. Så med andra ord så håller jag med föregående talare.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 19:42

    Jag tycker att “nonne har en poäng här.Överallt där man träffar folk(som vindsurfar) och börjar snacka surf, så har man en ny bästa kompis.
    Inget bryter isen som att snacka vindsurfing!
    så varför dra en huva över skallen när man man är på nätet och träffar andra surfare???,.,

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 08:19

    jag tror inte att det hjälper om alla har användarnamn, se bara på “bajsmellantårna” som skrev en massa bajs-inlägg i våras..

  • joce

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 08:43

    Fast om alla har ett användarnamn så lär man sig snart vems inlägg man ska undvika(t ex “bajsmellantårna”).
    Det blir dock lite jobbigt att logga på och hålla reda på user/lösen om man raderar kakor med jämna mellanrum…
    Fast man kan ju välja samma user/lösen på dem flesta “lågrisksiter”.
    Något som är irriterande är alla siter som delar ut användarnamn som inte går att ändra.
    För att nämna någonting vs relaterat så har jag bil fr o m onsdag och en vecka framåt =)
    Får hoppas att det blåser i stockholmsomr så man kan nyttja bilen, det suger att studera och inte ha råd med en bil…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 09:06

    håller med om det sista

    no

  • hardtop_66

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 09:40

    Större grad av personlig integritet, är nettop det “nonne” är ute efter! Det er den personliga integriteten som avholder de fleste av oss fra å komme med osakliga baismeddelanden til mennesker vi ikke kjenner, eller ikke kan se. Det som forsvinner om vi må posta med anv.namn är anonymiteten, noe jeg personlig ikke känner är ett stort tap.
    Personlig integritet är, eller border i det minste vara, totalt oavhengig av anonymitet!
    mvh,
    Hardtop_66

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skrota anonymous posts

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.