Senaste nytt Forums Vågsurfing Skruvar, FCS

  • Skruvar, FCS

    Publicerad av vinta_kestrel på 14 augusti, 2008 vid 18:24

    Tjo,

    som helt nybörjare inom vågsurfvärlden (nåja, det är till en SUP), undrar jag vilken typ av skruv man ska ha till FCS-systemet. Har precis köpt ett par sidbitare för att komplettera mittfenan på min Starboard 12’2. Inte så mkt för sidgrepp som för höjdtagning (men jag lär säkert bli positivt överraskad i vågorna också… …även om jag tycker en sån här bräda ska framföras med grace…)

    Tacksam för svar
    /Niclas, som fick uppleva halleluja-moment i Läjet i söndags. Första gången jag körde SUP’en i vågor (med segel dock. Kunde inte köra min 86-liters vindsurfvågis för det var för lite vind) och sååååå underbart kul!!! Den är mäktig i rörelserna men tar alla vågor med glädje. T.o.m. surfade läppen och föll hårt ner för att åka vidare. Fattar inte att fler inte har en SUP som backup för vindsurfing 🙂

    vinta_kestrel svarade 15 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bohm

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 14:55

    Prata med fille på http://www.waveskate.se/
    (Sidan är inte uppdaterad på länge.) Ring så skickar han säkert ett par i ett kuvert.

  • vinta_kestrel

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 00:43

    Jjo, såg att han hade, men tänkte att det väl borde vara vanliga M4 el liknande och därför tillgängliga i lokala järnaffären. Men kanske inte?!

  • stoney77

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 20:08

    Det är en unc-gänga, jäkligt jobbiga att få tag på från Sverige i rostfritt. Här har du beteckning och benämning på svenska och eng:

    10-24 x 5/16″ Cup Point Set Screw, Stainless Steel

    stoppskruv unc

  • vinta_kestrel

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 07:28

    Tackar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Skruvar, FCS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.