Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skruven fast i fotstroppspluggen.

  • Skruven fast i fotstroppspluggen.

    Publicerad av tsurf på 10 september, 2011 vid 09:47

    Skruven gick av så nu sitter halva skruven fast i fotstropps pluggen. Några bra tips på hur jag får loss skruven.

    Aquario svarade 12 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • seve1000

    Medlem
    10 september, 2011 vid 10:12

    Försök borra i centrum av skruven med ett litet borr typ 2mm sedan kan du borra i samma hål med ett större typ 4-4.5 och då kan du få med resterna upp.
    Jag lyckades med detta på en av mina brädor. Mycket viktigt att du träffar mitt i skruven och verkligen följer skruven riktning ner i hålet.

  • swe-496

    Medlem
    10 september, 2011 vid 12:59

    eller gör som Seve föreslår i början. Borra ett 2mm hål, viktigt att det är så centrerat som möjligt och sen använder du ett verktyg som kallas för svinpitt. Det borde finnas på en välsorterad järnhandel/bygghandel. Ser ut som en spetsig/konisk skruv fast den är gängad åt fel håll. När du skruvar i den så skruvar den ut skruven när den har fått fäste i den trasiga skruven

  • Aquario

    Medlem
    11 september, 2011 vid 07:43

    Grispittar finns på Biltema, den billiga satsen är lite för trubbiga och kan ha svårt att få grepp.
    Det gäller att vara noggrann vid borrningen för man får bara ett försök, sedan är det nog till att gröpa ur resterna av den gamla skruven, fylla igen med någon form av kemisk metall och borra nytt hål med rätt dimension och djup.

    http://biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchquery=skruvutdragare

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skruven fast i fotstroppspluggen.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.