Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skruvhål på gränsen mellan foot pads och bräda?

  • Skruvhål på gränsen mellan foot pads och bräda?

    Publicerad av goose på 11 april, 2010 vid 07:27

    Hur löser man detta? Någon som har förslag hur man sätter på fotstroppen? Det blir liksom en hög kant mellan padsen och brädan….Brädan är en SB K86 2010 och det ni ser är brickan för anti-twist (K9). Det är samma fenomen på båda sidor av padsen i bak. Jag är rädd för att det blir ett böjande moment på skruven om man inte får brickan helt mot en plan yta. Förstår inte hur SB har tänkt här då det verkar vara på det här sättet på nästan alla KODES 2010.

    goose svarade 14 år sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • lars_k

    Medlem
    11 april, 2010 vid 07:32

    Du kanske har en liten bit padmaterial du kan kontaktlimma dit runt skruvhålet?

  • macedu

    Medlem
    11 april, 2010 vid 07:42

    Posta dom om problemet och visa bilden och R&D:a med dom. Be om en fin bit via posten med.
    Annars är ju ovan klockrent och nu-nu-nu lösning!

    Mac

  • goose

    Medlem
    11 april, 2010 vid 09:03

    Det jag inte begriper är att man måste ha sett detta ganska omgående vid tillverkningen redan förra våren, varför har man inte ändrat? Eller är detta inget problem? Gör man en höna av en fjäder?!?

  • macedu

    Medlem
    11 april, 2010 vid 11:14

    Det är att rätta till de små detaljerna till det bättre som leder till “top of the line”….ja om man är lite kinkig som jag….

    Kolla bara på det lilla gummisnöret på segel som Naish, Ezzy och Sailloft……. det lilla snöret som man säkrar att seglet inte rullar ut när man skall baxa in det i fodralet….inget stort problem månne men fan så irriterande när det inte finns 🙂

    Kör en R & D till dem nu och återkom med vad de säger :grin:. Eller skall jag göra det :tongue:

    /mac

  • ola-h

    Medlem
    11 april, 2010 vid 11:56

    Jag håller med om att det är irriterande, men antagligen var väl alla pads redan tillverkade…

    I praktiken tro jag inte det är ett problem, i alla fall inte att det skulle bli böjmoment på skruven eller liknande. Det enda jag möjligen skulle vara orolig för är att piggarna i antitwistbrinkan trycker rakt på brädan. Så antingen kan du limma en lite skumklutt eller slipa bort de två yttre piggarna på brickan alternativt helt enkelt strunta i brickan. Det ser ut att vara rätt tunnt pad och vi snackar trots allt om ett kompressibelt material som det blir ännu tunnare när stroppen pressas nedåt av skruven. Dessutom är det ju neopren på undersidan av stroppen, mao mycket som ger efter totalt sett.

  • goose

    Medlem
    11 april, 2010 vid 15:06

    ??

    Anti-twistbrickan ligger mellan padsen och fotstroppen. Piggarna går uppått, in i fotstropparna. Brickan är helt plan mot brädan. Det som hindrar stroppen att vrida är en skena på brickan undertill som går ned i padsen mellan de 2 skruvhålen. Det ser man på bilden.

    Ola….har jag gjort helt galet eller använder du inte K9?

  • ola-h

    Medlem
    11 april, 2010 vid 15:26

    Just det, jag hade bara för mig det var piggar på båda sidor, men det är det ju inte. Då skulle jag säga att det bara är att köra.

  • goose

    Medlem
    11 april, 2010 vid 16:11
    Ola H.;605826 wrote:
    Just det, jag hade bara för mig det var piggar på båda sidor, men det är det ju inte. Då skulle jag säga att det bara är att köra.

    Alltså, lite av en höna från min sida, eller?

    Om du säger att det är bara att köra Ola då gör jag det. Tror du det är onödigt med extra padmaterial för att utjämna ytan?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skruvhål på gränsen mellan foot pads och bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.