Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skulle det inte blåsa idag???

  • jfk

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 14:36

    Jag tror att vädernissarna har knarkat hela sommaren, det är ju faan inte en enda prognos som har stämt så här långt på säsongen! Jag bor vid N.Vänern och t.ex. från i fredags till i söndags så var det kuling varning på hela Vänern vad jag förstod… men det var ta mej faan knappt 8-9 ms ens. Det är väl det största misstaget hittils i sommar, men som sagt så tycker jag inget har stämt bra på hela sommaren. Idag lovade de 5-9, “ahh tänkte man då, det kanske finns en mikroskopisk chans att surfa, men nej då, möjligtvis har det varit ca 5 idag som mest.
    Nej fy faan, sämsta sommaren på bra länge hittills, kallt och ingen vind!
    Hoppas ni haft bättre väder på andra håll i landet.
    JFK

  • brutus

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 14:48

    va fan e det här?!?!?!?!?!? tongue.gif mad.gif

  • baywatch

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 15:31

    Jag körde 4.7 med fullt drag precis, kom hem för att vinden la av… Men man fick några fina åk!

  • tdk

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 16:47

    Och jag köde 5,7 i apelviken i går kväll.. Och i dag körde jag 5,0 Från kl 8 och fram till 14… Så helt kasst har det ju inte varigt.. Det är ju som vanligt, man får köra till vinden.. Förörvrigt har jag varigt ute 22gånger iår.. Och då har jag bara räknat “riktiga” seglingar.. + att jag missat några pg. jobb.. Så så dålig sommar tycker inte jag vi har haft..

  • oscar

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 19:18

    Mellan 8 och 11 m/s hela dagen på Roxen!

  • hucke

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 20:27

    Japp, ännu en dag där kroppen fått sitt och man mår bra i alla sinnen… smile.gif
    Körde 5,3/vågis hela förmiddagen utanför Frillesås med go Västan.
    Denna sommar tycker jag som vanligt de danske levererat det bästa sjövädret;
    http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/sejlervejr-2.htm
    Bara att spana in nästa prognos med mörka sjok…
    Snart dags att ta fram silvertejpen och börja tejpa nävarna smile.gif

    M.v.h Håkan

  • lajvarn

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 20:40

    hifly, din dumma gubbe under ditt inlägg anklagar mig för att använda IE 6! tycker jag är mycket omoget, det gör jag verkligen inte! =P ta bort han direkt!

  • cambo

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 20:45

    Har blåst 5.3 i Hunnebo-området sedan klockan 15

  • drakglenn

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 22:03

    Svar till:


    skulle det inte blåsa idag???

    [/ QUOTE ]

    Vaknade 06.00 av att träden smiskade i marken grin.gif

    Efter att ha spanar in observationer & prognoser styrde vi bilen söder mot Varberg, vinden hade inte riktigt kommit igång där nere när vi kom fram men medan vi riggade ökade det, körde 5.0 till 14.00, sen fick 5.8an smaka nån timma till….

    Apelviken gör sällan mig besviken wink.gif

    //Glenn

  • kamaaina

    Medlem
    15 juli, 2004 vid 09:04

    Sjaelv var jag i Varberg och fick under EM fran 14 rigga 4.7, 5.4, 6.2 och till slut 6.9 ett jaevla massa riggande men en hel del justa repor, grymt byigt om jag far saega vad jag tycker att saega att det var bra aer vael lang ifran sant men sa var jag inte dare pa FM heller

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skulle det inte blåsa idag???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.