• Publicerad av anonym-anvandare på 23 april, 2003 vid 08:04

    Har köpt en Local Spirit bom samt ett par Simmer 26″ hängseletampar. Problemet är nu att det går fasen inte att få på tamparna på bomen. Tanken är väl att man ska ta bort den löstagbara delen på bomen för att sedan “trä” på tamparna i de öglor som finns. Detta går dock inte trots att bommen är med sk smalt grepp. Är den nån som har några tips?!!??

    JOHN_J_RAMBO svarade 21 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • frog

    Medlem
    23 april, 2003 vid 08:19

    Skojar du med oss?

  • styret

    Medlem
    23 april, 2003 vid 08:23

    hur är masteslaget monerat.
    ibland finns det ju tryckknappar och man kan få på tamparna från det hållet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 april, 2003 vid 08:52

    Öglan i varje ände ska gå att öka och minska i storlek utan begränsning. Har inte Simmertampar, men de borde ha samma system som NP antar jag. Lossa på kardborrbandet vid öglan och dra ut öglan till önskad storlek, sedan är det bara att trä på den på bommen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 april, 2003 vid 09:50

    Ja, om man krånglar och tar i lite kan man för ut öglan på själva plasten och då kan då få den hur stor du vill…Kan vara lite bökigt om hängselen är ny och lite hård i materialet…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 april, 2003 vid 11:41

    Öglan går inte att göra större. Jag förstår hur ni menar och har sådana tampar man kan reglera storleken på öglan på…men dessa är lite skumma. Dessutom så sitter “ringen” man reglerar längden på bommen med kvar när man tagit bort beslaget så den måste man komma över också. Låter skitdumt jag vet…men jag fattar fan inte hur det ska gå till.

  • adde

    Medlem
    23 april, 2003 vid 11:52

    1. lossa på kardborre bandet på hängseletampen.
    2. tryck upp slangen/tampen genom öglan som den löper genom, nu har du ett stort hål…
    3. trä bommen genom hålet.
    4. upprepa med andra tampen.
    5. klart

    /adde

  • blowfish

    Medlem
    23 april, 2003 vid 17:09

    Det här låter skumt ! Jag har aldrig stött på det här
    problemet. Om det inte fungerar att göra så
    som adde säger så tycker jag att du ska fråga i butiken
    du köpt prylarna i. För dom har väl inte sålt tampar till
    dig som inte passar till bommen ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 april, 2003 vid 08:52

    Gör exakt som adde beskriver. Har samma prylar som du.
    Fick själv som nybörjade fundera lite. Det är löjligt enkelt
    egentligen. Det är inte den befintliga öglan som skall träs på bommen. Du skall göra en ny ögla och sedan dela på bommen och trä på dem. Sist av allt spänna till med kardborren.

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    24 april, 2003 vid 08:57

    grin.gif mitt framför snoken!
    Nu fattar jag med, satt o funderade på vad han gjorde men nu förstår jag grin.gif HAHA!

    OMEGA 3 är inte så dyrt wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.