Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skunkvåtdräkt och skor

  • Skunkvåtdräkt och skor

    Publicerad av jps på 2 oktober, 2007 vid 18:00

    Jag är rätt så säker å att jag någon gång läste en tråd om att man kan deskunkifiera sina neoprenprylar med ättiksprit. Nu kan jag inte hitta denna tråd hur jag än letar.

    Är det någon som vet om ättiksprit är en bra idé och i så fall hur mycket ättiksprit per hur mycket vatten och hur länge det ska ligga i blöt?

    Är det risk för att neoprenet eller tex skosulor tar skada av denna behandling?

    kamaaina svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • donpedro

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 18:02

    Annars finns ju ett speciellt våtdräcktsshampo att köpa på de flesta surbutiker.

  • bjornen

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 18:17

    Jag har faktiskt tvättat min våtdräkt flera gånger i tvättmaskinen 30 grader utan centrifugering vänd ut och in och med exta sköljning. Har inte märkt att den tagit någon skada ännu :crazy:

    //Björn

  • alexasu

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 19:06

    @Bjornen 419431 wrote:

    Jag har faktiskt tvättat min våtdräkt flera gånger i tvättmaskinen 30 grader utan centrifugering vänd ut och in och med exta sköljning. Har inte märkt att den tagit någon skada ännu :crazy:

    //Björn

    kör med samma metod, kallt och utan centrifugering. dräkten känns som ny efteråt!

  • kamaaina

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 18:11

    Brukar bada i badkaret med min o mina ankor….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skunkvåtdräkt och skor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.