Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skydd för ögonen när man surfar!?!?

  • Skydd för ögonen när man surfar!?!?

    Publicerad av kiters_se på 28 april, 2009 vid 18:12

    Har testat Sea Specs / Polaroid fungerar sådär tycker jag. De borde komma med en Iglo edition. När jag seglade förra veckan så blev det imma på insidan.

    Jag har känsliga ögon och behöver någon form av skydd. Det kan vara så att de fungerar bättre när det är varmare.

    Såg dessa hjälmar, http://www.gathsports.com/productsingle.php?id=79 vem säljer just denna hjälm i vårt land.

    Någon som har en bra lösning på skydd för ögonen?

    Tacksam för svar!

    Peter

    henkeman70 svarade 15 år sedan 21 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • sourra

    Medlem
    28 april, 2009 vid 18:17

    Lägg på sån skit som man har mot imma på dykglasögon så slipper du se ut som en astronaut.

  • kiters_se

    Medlem
    28 april, 2009 vid 18:21
    sourra;543400 wrote:
    Lägg på sån skit som man har mot imma på dykglasögon så slipper du se ut som en astronaut.

    🙂

    Peter

  • smdj

    Medlem
    28 april, 2009 vid 19:12
    sourra;543400 wrote:
    Lägg på sån skit som man har mot imma på dykglasögon så slipper du se ut som en astronaut.

    “Sån skit” är oftast en rejäl spott loska

  • sourra

    Medlem
    28 april, 2009 vid 19:14

    Japp. En snorig en. Men det finns likartade produkter som inte kommer ur människokroppen.

  • haze

    Medlem
    28 april, 2009 vid 19:36

    annars så säljer nog surfers “tyskhjälmarna”

  • gonzo

    Medlem
    28 april, 2009 vid 19:39

    ja surfers har dom hjälmarna men det e nog fan det tyskaste jag sett. dom har en fin motivlackad med haha. men dom fyller väl sin funktion i alla fall
    har även hört att det ska finnas linser nu med solskydd i det vore ju najs någon som har testat det??

  • surfbasse

    Medlem
    28 april, 2009 vid 19:54

    Schampoo funkar fint smörj bara in det innan du går ut funkar på hockey visir iallafall

  • tomw

    Medlem
    28 april, 2009 vid 19:56

    Jag har provat många. Ingen kommer i närheten av dessa:

    http://www.spexusa.com

    Köp extra linser, strap och anti-fog möjs. Billiga oxå.

    Har ett par med klart lins till vintern och smoke till soliga dagar. Immar inte om man använder anti-fog möjs. Kör med kontakt linser. Ett måste i Grekland i super-salt vatten.

    Snacka med steve@spexusa.com Kanon service.

  • skye10

    Medlem
    28 april, 2009 vid 20:22

    De här är bäst…

    48638_big.jpg

  • kiters_se

    Medlem
    28 april, 2009 vid 20:57
    TomW;543425 wrote:
    Jag har provat många. Ingen kommer i närheten av dessa:

    http://www.spexusa.com

    Köp extra linser, strap och anti-fog möjs. Billiga oxå.

    Har ett par med klart lins till vintern och smoke till soliga dagar. Immar inte om man använder anti-fog möjs. Kör med kontakt linser. Ett måste i Grekland i super-salt vatten.

    Snacka med steve@spexusa.com Kanon service.

    Ser ju ut att passa alla!

  • kiters_se

    Medlem
    28 april, 2009 vid 21:30
    TomW;543425 wrote:
    Jag har provat många. Ingen kommer i närheten av dessa:

    http://www.spexusa.com

    Köp extra linser, strap och anti-fog möjs. Billiga oxå.

    Har ett par med klart lins till vintern och smoke till soliga dagar. Immar inte om man använder anti-fog möjs. Kör med kontakt linser. Ett måste i Grekland i super-salt vatten.

    Snacka med steve@spexusa.com Kanon service.

    De va en trevlig lirare.

    Har beställt!

    Tack Tom!

    Peter

  • kalle57

    Medlem
    29 april, 2009 vid 06:25

    När man använder cyklop (vid snorkling, inte kite alltså) brukar man ju köra med tandkräm första gången man anväder det. Sedan räcker det med loskor.

    Annars har jag märkt att när jag är i vatten så skyddar mina kontaktlinser mina ögon riktigt bra från salt o skvätt. Inte lika bra som goggles kanske men gott nog. Rörelsefriheten är den största fördelen. Mina linser har aldrig trillat ur så här långt heller.

    Häpp!

  • luuddee

    Medlem
    29 april, 2009 vid 06:31

    vafaen du kan väl inte ha brillor på dig när du kajtar? då kan du likagärna ha cyklop

  • above_the_law

    Medlem
    29 april, 2009 vid 07:40

    Orkar inte läsa hela tråden, men:
    – Flytande tvål som poleras av med ren trasa funkar lika bra som det man köper mot imman (hockeyvisir och dykmask).
    – Ang Gath så ser dom ju väldigt “Tyska” ut, MEN är Australienska to the core. Jag har själv haft denna med visir som fälls in i hjälmen och som även kan anv som skärm. Mycket smart faktiskt. Har haft mycket nytta av det när det t ex regnat och blåst hårt. Haft den till paragliging-hjälm också och det är lätt att se skärmen genom glaset även om man bara har den som solskärm. I grunden är det en vågsurfhjälm, varför den är mycket lätt och ger minimalt “drag” i vattnet.

    TYVÄRR SÅ GLÖMDE JAG DEN NÅGON SESSION FÖRRA ÅRET OCH HAR INTE SETT RÖKEN AV DEN SEDAN DESS. TROR DET VAR I LÄJET… SÅ OM NÅGON LÄSER DETTA OCH HAR HITTAT DEN SÅ ÄR DET MIN OM DEN ÄR: VIT MED ROBSPORTKLEBA BAK OCH LAGAD MED EGEN NIT PÅ ENA SIDAN….!!!!

  • hengo

    Medlem
    29 april, 2009 vid 07:47

    [size=+5]okej!!!!! [/size]
    [size=+10]!!! [/size]

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skydd för ögonen när man surfar!?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.