Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skydd för ögonen när man surfar!?!?

  • yann

    Medlem
    29 april, 2009 vid 09:09
    above_the_law;543501 wrote:
    TYVÄRR SÅ GLÖMDE JAG DEN NÅGON SESSION FÖRRA ÅRET OCH HAR INTE SETT RÖKEN AV DEN SEDAN DESS. TROR DET VAR I LÄJET… SÅ OM NÅGON LÄSER DETTA OCH HAR HITTAT DEN SÅ ÄR DET MIN OM DEN ÄR: VIT MED ROBSPORTKLEBA BAK OCH LAGAD MED EGEN NIT PÅ ENA SIDAN….!!!!

    Jag såg den här killen smyga iväg från Läjet med den 🙂
    82026.gif

  • haze

    Medlem
    29 april, 2009 vid 09:12
    Yann;543519 wrote:
    Jag såg den här killen smyga iväg från Läjet med den 🙂
    82026.gif

    Fan var ju en kille som körde i WC på snowboard med en kopia av den hjälm för ett par år sedan. Sjukt fräck 😉

  • kiters_se

    Medlem
    29 april, 2009 vid 09:54
    TomW;543425 wrote:
    Jag har provat många. Ingen kommer i närheten av dessa:

    http://www.spexusa.com

    Köp extra linser, strap och anti-fog möjs. Billiga oxå.

    Har ett par med klart lins till vintern och smoke till soliga dagar. Immar inte om man använder anti-fog möjs. Kör med kontakt linser. Ett måste i Grekland i super-salt vatten.

    Snacka med steve@spexusa.com Kanon service.

    Anti fog hittade jag närmre än vad jag trodde, bara några hundra meter bort, http://www.asadykcenter.com/

    Helt strååååålande!

    Peter

  • skejtar_henke

    Medlem
    29 april, 2009 vid 10:07

    Fast har man linser och så måste man kanske ha glösögon eller om man nu är känslig… Annrs vet i fan om det behöves va? Snyggt eller ej det är ju en smaksak..

  • haze

    Medlem
    29 april, 2009 vid 10:12

    Ungefär som med shorts utan på dräkten. Snyggt eller inte?? Upp till var och en. Själv så tycker jag att det suger med shorts utan på dräkten. Slutade med det efter jag insåg att det var fult 😉

    Då jag vet vad solen kan göra mot ögonen efter ha blivit “snöblind” så borde nog jag köra med glasögon oxå. Och gör det ibland. Men oftast utan..

  • yann

    Medlem
    29 april, 2009 vid 12:36

    Såg en noob i helgen i läjet i helgen. Hon kunde inte ens köra uppvind men hade redan anammat boardshorts utanpå våtdräkten. Hon hade haft större nytta av en hjälm i det stadiet…

    Ni som kör kurser, händer det att kursdeltagare har med sig shorts att ha utanpå eller ingår det kanske i låneutrustningen? 🙂

  • haze

    Medlem
    29 april, 2009 vid 12:42

    Ingår väl alltid i kursen tror jag;)

  • skotten

    Medlem
    29 april, 2009 vid 13:32

    It seems like you are pretty serious about protecting your eyes, and lets face it, they are important.. I suggest that you just burn your kite and buy something High Aspect instead..

  • gadget

    Medlem
    29 april, 2009 vid 16:36
    Yann;543566 wrote:
    Såg en noob i helgen i läjet i helgen. Hon kunde inte ens köra uppvind men hade redan anammat boardshorts utanpå våtdräkten. Hon hade haft större nytta av en hjälm i det stadiet…

    Ni som kör kurser, händer det att kursdeltagare har med sig shorts att ha utanpå eller ingår det kanske i låneutrustningen? 🙂

    Ser inte felet i att ha shorts… Ser bra mycket bättre ut än att åka runt i bara våtdräkt men framförallt skyddar det ju dräkten…
    I min värld är iaf shorts billigare än en våtdräkt…
    Men det är klart, i PKRA är det tydligen nya flugan nu att köra utan shorts så den som vill hänga med i modesvängen får väl lämna dem hemma och visa upp neoprenbulan… (Se stolta Alvaro på bilden)

  • haze

    Medlem
    29 april, 2009 vid 16:44

    Är det därför vågsurfarna inte har shorts? De sitter inte på arslet lika mycket som dig eller? 😉 Kanske dags för snowboard åkarna att börja köra med shorts oxå då 😉

  • chohoo

    Medlem
    29 april, 2009 vid 16:47

    Annars kör ju speedåkarna med goggles. Nu ville stavningskontrollen ändra till Googles. Det kanske är ännu bättre.

  • sourra

    Medlem
    29 april, 2009 vid 17:39
    Gadget;543608 wrote:
    Ser inte felet i att ha shorts… Ser bra mycket bättre ut än att åka runt i bara våtdräkt men framförallt skyddar det ju dräkten…
    I min värld är iaf shorts billigare än en våtdräkt…
    Men det är klart, i PKRA är det tydligen nya flugan nu att köra utan shorts så den som vill hänga med i modesvängen får väl lämna dem hemma och visa upp neoprenbulan… (Se stolta Alvaro på bilden)

    Haha, en stormtrooperballe!

  • sourra

    Medlem
    29 april, 2009 vid 17:40
    Haze;543610 wrote:
    Är det därför vågsurfarna inte har shorts? De sitter inte på arslet lika mycket som dig eller? 😉 Kanske dags för snowboard åkarna att börja köra med shorts oxå då 😉

    Vågsurfarna har inte en kite som drar i dom när de sitter på arslet och tar på sig brädan. Ibland är det snäckskal men framför allt är det fåfänga som är drivkraften.

  • haze

    Medlem
    29 april, 2009 vid 18:04

    Stå upp och sätt på dig brädan då 😉

  • kasimir

    Medlem
    29 april, 2009 vid 18:08

    Det spelar ingen roll om det skyddar dräkten eller inte man ser ändå ut som en jävla clown när man har lång dräkt och shorts. Men det är väl mode nu man ser ju “moderiktiga” brudar på stan dagligen med shorts och leggings. Det är väl nån modebög/flata som fått för sig att kombinationen Anderssonskans Kalle och baletthoppa är schnyggt, vad vet jag. En sak är säker, hade inte vi killar haft så jävla dålig karaktär så hade de men den kombon aldrig fått fortplanta sig. För vem vill ha sina barn uppfostrade till clowner?

    Kanske gled ifrån ämnet lite där. Ville egentligen säga att jag tycker att O’neill har löst det fint genom att ringa in paketet med en gummmilist på sina dräkter. På så sätt vill man ju inte ha shorts utanpå när dräkten så fint framhäver draken.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skydd för ögonen när man surfar!?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.