• Publicerad av hengo på 15 februari, 2003 vid 20:42

    Vad använder ni för skydd när ni kör på snö?
    åkte ´påå snö idag, och det var hårdare än vad det brukar vara.
    gör ju apjävla ont om man typ slängs rakt ned på ryggen när man hoppar eller något sånt! Hade iofs hjälm, men satan.. man funderar ju på å skaffa sig nån form av ryggskydd. för att inte tala om knäskålarna!
    det var iofs extremt hårt idag… men att konstatera är att hjälm verkligen är ett måste!
    FRESTEN! är det ingen som har nå snygga å färska snökitebilder som väntar på å läggas ut här? smile.gif

    Här kommer en från förra helgen, som var lite snällare..
    4-5m/s

    hengo svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 februari, 2003 vid 21:40

    Hur mycket skall det blåsa för att hoppa högt på snö?

    Provade för första gången förra helgen men kom bara upp någon meter och ca 15-20m långt. Det var iochför sig lätta vindar. Det känns som det mesta är fartvinnd när man kör på snö ju. Nar man står still är det ju ingen kraft i draken alls och ändå blir det go fart när man axat en stund.

    Klart läckert men jag hoppas det blåser mer imorgon!!!

  • hengo

    Medlem
    15 februari, 2003 vid 21:52

    vet inte riktigt.. men i 5 kanske 6m/s kan jag med min cabrinha iallafall göra dubbeloopar och +2m höga hopp.ar. väger iofs 62kg och har en stor skärm, har också korta 25meters linor så han bli som rätt snabb ändå!..

    ja, det är riktigt skoj! vi har haf ttyp perfa vind aslänga nu! sydvästsydvästoch åter sydväst! precis som det skall vara!
    tur att man e flugviktare! då får man hyffsat hang även vid 25 wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 februari, 2003 vid 23:23

    Det finns ganska smidiga mc-skydd för att skydda ryggen. De kostar ju dock en del men det kan det nog vara värt om underlaget är riktigt hårt.

  • otg

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 10:05

    Fan pojkar… Det ska kännas när man har kitat ! Har gått runt här hemma med selen på i två dar.. är rädd för att ryggen ska kollapsa om jag tar av den… måste säga att jag aldrig mått bättre! smärta är utan tvekan en del av denna sport; speciellt när man kör på fast underlag och hoppar…

    / Otg smirk.gif

  • preppie

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 10:16

    Hengo! va e det för strl på din Cabrinha?

  • hengo

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 10:56

    16.6 (12.2)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 17:53

    För att skydda överkroppen en del iaf så kör jag med en flytväst på mig på snö och is. Ser iofs lite lustigt ut men det skyddar hyffsat. Dessutom är det varmt. smile.gif
    Förutom det drar jag på mina armbågs- och knäskydd under skalkläderna (skydden har jag normalt när jag rollerblade’ar, inga avancerade prylar direkt).

  • martin

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 20:33

    Här är en bild från sjön Kvännaren i Västervik. Inte mycket vind, men tillräckligt för att cruisa runt lite på sjön.

  • hengo

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 21:15

    aaah nice!
    ¨vad är det för storlek på draken?

    ingen som har någe mer bilder? roligt o se ju! smile.gif

  • rune

    Medlem
    17 februari, 2003 vid 00:17

    Knox har några riktigt fina sjukotors ryggskydd…kostar väl iofs strax ovanför tusenlappen men den dan du slår sönder ett par revben eller sabbar en njure kommer du att ångra att du inte hade något…En billig försäkring…

  • martin

    Medlem
    17 februari, 2003 vid 19:18

    Draken är en Slingshot Fuel 14 kvm.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 februari, 2003 vid 23:13

    Protec gör bra hjälmar & ryggskydd

  • hengo

    Medlem
    18 februari, 2003 vid 23:36

    var kan man köpa dom?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 februari, 2003 vid 07:40

    i de lite seriösare sportaffärerna som har har snowboard och skidor, om det bara är ryggskydd du behöver så finns det i MC-affärer.
    /f

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 februari, 2003 vid 22:21

    Nästan vilken mc butik soh helst har bra skydd , helst om dom är inriktade på Mx. någon som har två bra exempel på skydd är Daineese, dom har både ryggskydd och/eller en “attack jacket” med skydd helt runt om, dock ej så klupigt som ett vanligt axelskydd.
    Ta gula sidorna och leta upp en gedigen mc butik i din
    närhet.
    MvH Benny
    Benny@skid.nu
    Skid.nu

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.