Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skydda masten från bomnötning

• Skydda masten från bomnötning

Publicerad av diil på 3 mars, 2004 vid 13:13

Är det någon som vet var jag kan få tag på ett skydd att sätta mellan masten och bomen, så inte kolmasten blir helt uppäten? Jag har sett att många har ett sådant, men var fasen köper man det?

Ha det gött
    /D

surfen svarade 21 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • semivaken

Medlem
    3 mars, 2004 vid 13:20

du kan få ett av mig. har några stycken liggande, men behöver man skydd på nyare master? Jag hade det på en gammal kolmast som jag hade för några år sedan men på nya master ska väl klara sig utan? Kanske är lika bra att köra med skydd… wink.gif

• adde

Medlem
    3 mars, 2004 vid 13:21

Testa en surfaffär vetja! Skidsport bromma (länk här bredvid) eller vindsurfing.se (också länk här bredvid) finns ju i sthlm…

/adde

• diil

Medlem
    3 mars, 2004 vid 14:56

Jodå, tack du, men kunde inte se några på hemsidorna när jag kollade, och Bromma hade inga i butik när jag frågade i höstas.

Semivaken!! Du har PM!
    /D

• surfen

Medlem
    3 mars, 2004 vid 15:52

Rätta mig om jag har fel! Men dom där beslagen i plast/plåt behöver man bara på dom tidigare snabbkopplingarna som är smalare än dagens kopplingar, som är bredare och sprider trycket jämnare över masten. Men det kanske inte skadar att plock fram dom igen och anväda dom. Näe när jag tänker efter så struntar jag nog i det. Föresten så var dom väl till Fibersparmaster för att garantin skulle gälla vid mast brott, hur dom nu skulle kunna kolla det i efterhand. wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skydda masten från bomnötning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.