Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Slalom Film
-
Slalom Film
Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2005 vid 20:58Här visar dom lite film från US Nationals. Ser ut att blåsa bra…
http://www.lonehombre.com/NatSlalomVid/
/björnrasmus_w svarade 19 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Borde inte phil mcgains hatt vara ett stort vindfång?
Det är viktigt att köra med rätt hatt…
/b -
Efter att ha analyserat filmen ytterligare.. Det verkar som det gamla Gaastra F1 seglet står sig bra i konkurensen mot de nyare seglen som de andra kör på. Man kanske inte behöver uppgradera ännu…
/b -
OJOJOJOJ!!
Nu fick man allt inspiration!!
Hoppas på lika feta vindar så vi kan dra igång deltävling
#1 den 27:e med speed/slalom i F-bääck.
Nu har vi ju funktionärsbåt att lägga bojjar med och plocka mastknäckare med (du å jag Janne..).
-
Hehe, var tvungen att öva laydown gippar ifag efter att jag såg den filmen
Dom sitter ganska bra nu, fullplanings med! Snart så blir det slalom i f-bay, så skall ni få se
-
Vad heter låten i del 1????? 200 blås på motorvägen med den i stereon
-
Jag håller med, det är grymma gippar han gör. Måste ut och öva
.
/b -
Svar till:
Efter att ha analyserat filmen ytterligare.. Det verkar som det gamla Gaastra F1 seglet står sig bra i konkurensen mot de nyare seglen som de andra kör på. Man kanske inte behöver uppgradera ännu…
/b[/ QUOTE ]
Jag tittar och tittar. Vem kör på ett F1? Alla seglen verkar ha moderna breda toppar och inte heller ser jag det karaktäristiska radialt skurna underliket som F1:an hade.
Men det är nog sant att F1:an står sig, min 7.8 är ett sånt och visst går det undan. Det som ligger det seglet lite i fatet är att akterliket är lite väl tajt även med den tidens mått, det är ju utvecklat för Bringdal och han är ju en av dem som helst kör med rätt tajta akterlik och llitar på sin extrema talang på kontrollområdet.
Sen har F1 en svaghet till, imo: Det är jävla mycket bökigare att vattenstarta än ett modernt racesegel, trots att mastfickan på RS5 rymmer minst lika mycket vatten…
-
Bringdal har väl aldrig kört F1? Han bytte ju till Simmer då de släppte sitt cyberrace och året efter kopierade gaastra idéen.
-
nja, har för mig att modellen före F1 Total Flow hette F1. ganska säker på att Bringdal körde det
Logga in för att svara.