Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom / Long distance säsongen 2011?

  • culing

    Medlem
    31 december, 2010 vid 15:05

    Det verkar inte som om att folk och förbund är intresserade av dessa tävlingsgrenar.
    Personligen så har jag haft min roligaste tävling i just longdistance på Haga 2008.
    Speedtävlinga är ju bra kul om det blåser kuling eller mer annars kör jag hellre slalom eller longdistance.

    Gott Nytt på er alla speedfreaks!

  • imported_macts

    Medlem
    31 december, 2010 vid 15:07

    Jag håller med Culin i frågan!!

  • swe-119

    Medlem
    31 december, 2010 vid 15:39

    Jodå förbundet vill verkligen köra salomcup 2011. Mycket tid har lagts ned av Robert Klang som höll i Slalom 2010 för att ta fram koncept, checklistor, regelverk mm. Det som saknas är arrangerande klubbar och någon som håller samman en cup för SVFs räkning. Det innebär att personerna som håller i cupen inte alls måste sitta med i styrelsen. Utan en slalomcup kan genomföras i samarbete med SVF. Det var så Speed cupen började tex.

    Är ni några stycken som är sugna på att köra igång en slalomcup så tveka inte att kontakta SVF. Dom blir säkert mer än glada om det är några som ta initiativ.

    //Peter

  • klang

    Medlem
    2 januari, 2011 vid 22:40

    Slalom är ju dunder kul, LD för den delen också, och som Peter skriver har SVF ett fin-fint reglerverk både för slalom och LD. Slalomkonceptet är dessutom anpassat för att ingen ska stå på stranden och frysa, utan köra köra köra, ungefär som LD.

    LBWS lyckades ju nääääästan få till en SWT Slalom tävling förra året (2010)… och om det bara blåst åtminstone 8m/s så hade vi rockat fett i Lomma… men så blev det inte… men det är inte omöjligt att vi försöker igen 2012, för nu i år ska LBWS bygga ny Klubbstuga :-P, kommer bli as-maxat att köra slalomtävlingar i Lomma sen, det kan jag lova.

    Ni som vill LD/Slalom tävla, se till och att engagera er i en klubb, och väl där, inspirera andra till ett slalom/LD event. Räkna med att ni behöver vara 2-10 snubbar (beroende på omfattning och sjöförhållanden) som fixar och donar. Har ni inte arrangerat förr så kör en LD tävling mest på kul. När ni har något på G så skicka en blänkare här på forumet och utmana era likar att göra det samma i deras klubbar. Som arrangör är det tyvärr svårt att själv vara med, men om ni lyckas trigga en annan klubb att göra det samma så kan det bli en härlig utväxling och ni får kanske rent av möjlighet att köra 400% mer tävlingar i år än förra året…

    Kör hårt, jag kommer såklart!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom / Long distance säsongen 2011?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.