• the_novice

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 07:32

    Ser ju rätt goa ut men behövs det nio lattor på ett 6.3 segel…. tongue.gif

  • speedjanne

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 07:48

    Japp det behövs tror det var lika många lattor på 4.3:an

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 08:04

    ser inte mastfickan lite smal ut och är antalet cambers verkligen lika med antalet lattor? laugh.gif

    me like!!!!

  • speedjanne

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 08:16

    9lattor/5cambers

    8lattor/4cambers

  • lundvall

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 14:46

    Här snackar vi tunga grejjor… Det lär la väga en del med alla dom lattor och cambers?

  • getwet

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 06:54

    GODIS!!!! Och det vet väl alla slalom och fortåkafreaks att ju fler lattor ju mer knop wink.gif Den ekvationen är inte svår laugh.gif

  • dude

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 15:06

    Inga planer för slalom annars? frown.gif

  • the_novice

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 18:15

    Är det inte dags för ett slalom forum med lite trimtips och GPS loggade farter mm? cool.gif

  • nordgren

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 18:24

    Kanske funkar under formula?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 18:30

    nä formula o slalom e inte samma ju.

  • pajas

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 18:30

    Klart vi ska ha ett sånt forum …. och lite slalom/speed träffar i vår och sommar
    sen avslutar vi säsongen med en resa till Weymouth speedweek
    cool.gif

  • speedjanne

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 18:45

    Jag tycker också det är dags för en Speed/slalom konf.Den här vanliga har ju mer eller mindre blivit en vågkonf “torö”…”vilken 3.5 är bäst” 100 olika inlägg om EVO brädornas botten form osv. Formula konfen är ju mer eller mindre död också,tyvärr. Det kanske blir så med en slalomkonf men jag tycker Steffo skall testa!

  • dr-masse

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 18:56

    Jag gillar fortfarande inte att konfen är uppdelat i olika småkonfar. Men så gillar jag alla delar av sporten och tycker det är enkelt att sortera efter det man vill läsa (eller om man, som i mitt skadade fall, läser det mesta).

    Enklast är väl att döpa om “formula” (som ju är en seglingsklass) till Schpeeeeed å räjsing eller Fart å bana, ah? Det är lite dåligt drag på både Formula-konfen å freestylekonfen. Res å buss funkar ju däremot.

    Spätta På!

  • nordgren

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 19:15

    Det är inte våg eller freestyle heller men ändå lyckas de mot all förmodan att enas under samma tak utan att ta kål på varandra. wink.gif

    Men som Masse säger så är det kasst att dela upp konfen för mycket, då blir det inget liv eller mångfald vilket enligt mig vore väldigt tråkigt. Jag tycker om att läsa om alla dicipliner, och det är jag nog inte ensam om. Så varför inte enas?
    Och formulakonfen är ju “nästan död” så det vore nog skoj för alla parter om man kan ena forumen så att det inte är ett halvdussin halvdöda konfar.
    Det är min åsikt iaf.

  • joce

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 20:15

    Jag håller på varianten att inte dela upp konfen för mycket. Bussdelen och resedelen fungerar ok, men de andra är i princip döda… Jag läser gärna om alla delar av sporten under ett enda stort lyckligt forum=)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.