• Knatte

    Gäst
    9 februari, 2005 vid 20:30

    Japp!
    Det finns fördelar, om man slår ihop alla småkonfar till en större igen smile.gif
    Tyvärr läser/skriver jag nästan bara i konfen, då den är mest levande och det är där man får svar/feadback..

  • speedjanne

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 20:57

    Ja men om det kommer upp en ytterst intressant tråd om Tex “skall det vara 5 eller 6 cambers i ett 5.5 slalomsegel” så är det lätt att den fösvinner på 1 timme bakom alla j-la Torö/issegling/rambo inlägg. Jag är övertygad att det finns massa slalomfolk som har massor att berätta! Framför alllt är det ju bra om man skall dra ihop folk snabbt till kvällens lokala slalomrace?

    MVh SPEEDJanne

  • sirjohnirie

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 21:57

    Vad är det som skiljer “formula” och “slalom/speed” så mycket att dom inte skulle kunna ligga under samma kategori? Vore ju uppenbarligen bra så de riktigt viktiga “camber-trådarna” inte drunknar bland allt “toröblaj”, issegling, mm..

    /Johan

  • nordgren

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 23:11

    Som sagt så vore väll folmulaforumet ett bra ställe att diskutera sådant på.
    Jag röstar för att det bör döpas om till “Formula/Speed”.

  • markram

    Medlem
    10 februari, 2005 vid 15:32

    Svar till:


    Vad är det som skiljer “formula” och “slalom/speed” så mycket att dom inte skulle kunna ligga under samma kategori? Vore ju uppenbarligen bra så de riktigt viktiga “camber-trådarna” inte drunknar bland allt “toröblaj”, issegling, mm..

    /Johan

    [/ QUOTE ]

    Jaa, du. Det kanverka så men för en slalomfundamentalist som Speedjanne och för mig som sammankallande till GWC-Slalom Cup, samt alla som vill delta i Cupen vars kalender styrs helt och hållet avtillgången på vind så är det intressant.

    Då akn folk på 10 sekunder se om det blir slalom eller inte inom 48 timmar och minskar risken för att bli tagna mpå bar gärning med att surfa på arbetstid.

  • sirjohnirie

    Medlem
    10 februari, 2005 vid 23:35

    Hmm, förstår inte riktigt hur du menar. Frågan var väl vad som skiljer formula och slalom så mycket att de inte kan ligga under samma kategori här på konfen. Om det ska kallas till tävling så spelar det väl ingen roll var det annonseras då de som sysslar med slalomsegling garanterat kommer titta på både “vanliga” konfen + formula/slalom sektionen om det nu skulle bli så. Jag personligen skulle inte ha ett dugg emot att sådan viktig information postas på bägge! Vet fortfarande inte riktigt om jag tolkat ditt inlägg rättcrazy.gif Förtydliga gärna!

    /j

  • boman

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 05:47

    Och jag som trodde du hade postat bilder på slalommän i tanga eller nåt….hmmm

    Snyggt segel, men inte läckrare än mitt gammla M8 gunde tongue.gif

  • dude

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 13:47

    Själv har jag givigt upp Formularejset, men hänger gärna på
    slalom. Det är liksom inte lika stor investering och är
    inte lika stora grejer. Dessutom funkar rätt gamla prylar.
    Det är dessutom en hel del mer närkontakt och “balls” i
    slalom, men jag har ju inte kört det mycket alls och vet
    inte om det är stora risker för kollisioner (och om man i
    så fall skulle vara tvungen att ha mycket skydd, stort
    regelverk eller vara beredd på att få grejer thrashade).

    Hur gör ni med kollisionsrisken i Göteborg eller om det
    finns fler av er, ni andra också?

    Här i Stockholm skulle jag vilja få ihop en lista på folk
    som är intresserade, tillsammans med info om vilken
    utrustning de har för att veta vilka förhållanden som bör
    gälla. Jag är inte alls emot super-x heller och skulle
    gärna köra det stuket också bara det finns enkla sätt att
    anordna. Det viktiga är att det blir spänning och roligt!

    Nu vet jag inte om vi ska slå ihop slalom och Formula. Det
    får ni andra avgöra.

    Niklas

  • calle_b

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 17:16

    En Super X i kärringviken på en maffig SV skulle va hur kul som helst! Dock när lufttempen är tvåsiffrig, o nya masten är inhandlad…

    Feteskoj!

  • the_novice

    Medlem
    19 februari, 2005 vid 12:29

    På formula forumet så står det klart och tydligt; “Här diskuteras bara Formula Windsurf” tongue.gif

    Och man vill ju inte bli anklagad för att posta på fel forum…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.