Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalomtest i Windsurf Maj-nr

  • Slalomtest i Windsurf Maj-nr

    Publicerad av jester på 12 april, 2006 vid 08:25

    Fick min Windsurf för maj via min elektroniska prenumeration idag. Dom testar denna gång slalombrädor runt 100 liter, och Freerace-segel runt 7 kvadrat.

    jester svarade 18 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:06

    Vilka slalombrädor var med?

  • jester

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:28

    Kolla bifogad skärmdump

  • joth

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:39

    Får man vara så fräck o fråga hur väl kinetic Gladiator fungerade? Jag är intresserad av den och vet att den har fartpotenial runt 40 knop i alla fall. Det finns inte många tester där Kinetics prylar är med dock.

    Mvh
    Jonas

  • Knatte

    Gäst
    12 april, 2006 vid 10:43

    Ja, nu får man väl köpa majnummret också 😀 Jag hittade inte den utlovade speedmanualen i aprilnummret. Hamnade den i majnummret istället?
    De hade ju en serie (artikel) om hur man seglar snabbt i Marsnummret, som skulle fortsätta i april. Men nada hittade jag 😡

  • jester

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:48

    Jodå. Kineticen klarade sig väl hyfsat. Men är lite mera freeride än ren slalom-maskin, men med hyfsad toppfart ändå.

  • jester

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:51

    Nej. Bara Hart som snackar gippar…

  • joth

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:57

    Ok, Tack!! Men jag får nog också köpa nummret känner jag. Så man få överblick.

    Jag har en äldre kinetic bräda idag som jag tror är rätt snabb trots att det är en freestyle/freeride. Är mycket nöjd med den men behöver något som tål mer vind. Den jag har blir för stor redan vid strorlekar runt 5.2-5.5kvm. Men skall se vad den går för med GPS. Kinetic har en mindre Gladiator på 80 liter som borde passa perfekt. 3.0-6.5kvm tar den.

    //Jonas

  • jester

    Medlem
    12 april, 2006 vid 11:00

    Den jag har blir för stor redan vid strorlekar runt 5.2-5.5kvm

    Jösses… Mitt minsta segel i år är 5.8 kvm… Och lär sällan eller nästan aldrig behöva ett mindre…

    Men jag kommer ihåg Kinetic från det glada 90-talet som rejält snabba brädor. Trodde knappt att dom fanns kvar…

  • joth

    Medlem
    12 april, 2006 vid 11:32

    Mjo men era rejjs segel kan ju köras i storm om man jämför med mina freeride. Jag är freeride surfare men vill testa på GPS och speeda lite i år. Mest ha året som mjukstart.

    Jo, Kinetic hade en shaper tidigare som hette Jimmy Lewis och han kunde bygga bra och snabba brädor. Min är en JL shapad El Nino 61 från 2001 men den är inget för hårda vindar och den blir lite smått ohanterbar pga stor nos. Passar bäst med segel runt 6.5 och lagom överriggad.

    Just nu känns det som att dom inte har så mycket nyheter att komma med. Förra linjen med El Nino brädor har ersatts av Gladiator och den enda brädan som kanske kan vara något om man bortser från de mindre brädorna i Centurion serien som är till för slalom men som ingen verkar veta ngt om.

    http://www.kineticsports.com/

    Chris Lockwood kör en del med Kineticbrädor. Han kör speed med andra dock. har ju kört med MOS en del.
    Nautical mile : 33.8 knots, Kinetic Gladiator 90 / Severne SSR Custom 7.6

  • sandersson

    Medlem
    12 april, 2006 vid 19:32

    Har dom något gott att säga om tabou manta 68?

    /Sven

  • jester

    Medlem
    13 april, 2006 vid 08:34

    Dom talra mer eller mindre gott om alla brädor. Just Mantan får oxå gott betyg, men dom tycker att den kräver ganska mycket kunskap av personen på brädan.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalomtest i Windsurf Maj-nr

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.