Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Släng ut Patricolt från Steffo

  • cortex

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 17:48

    Jisses, sitter du med den bilden på din hårddisk ännu? 😉

    Det där är en Speed. Den har ett projicerat AR på 5.9 (dvs superhögt). Den är *inte* gjord för freestyle. Alls.
    Lite som att ta ut en F1-bil i skogen för att köra rally. I pincip finns det väl ingen som använder kites med superhögt AR till att köra freestyle på proffsnivå? Visst *går* det att göra det, men det är jävligt o-opitmalt (kul ord).
    Det den är gjord för är att åka snabbt med. Speciellt i förhållande till vindhastigheten. Det gör den riktigt bra. Och efterföljaren (Speed2), som börjar leveraras inom någon vecka, gör det ännu bättre. Dessutom loopar Speed2’an med mycket mer kraft på up-stroken vilket var en svaghet på Speed1. Å andra sidan gör det höga AR’et att den aldrig kommer att kunna loopa lika tight och explosivt som exempelvis en Psycho3.
    Så som vanligt: Olika kites för olika åkstilar.
    Inget som är specifikt för foils med det, eller hur?

    Testa gärna Pjoters Psycho3 om du vill, däremot lär det nog ta några timmars körning innan man är någorlunda “dialed-in” på den och kan bedömma om man gillar den eller inte. Men det skulle vara kul att höra vad du tycker om den efter att du gett den lite tid och en ärlig chans.

    BEN1106.jpg

    Bilden visar Peter mitt i en kiteloop. Som du ser har kiten fin form även på väg upp i loopen. Dessutom är det en Psycho3 13 = lättvindskite. Har ungefär bottendrag som en C-kite på 16-17 kvm. Den jag gillar absolut bäst av P3’orna är 8’an, den har ungefär drag som en BOW 10’a och känns otroligt balanserad och rapp.

    /Kaj(Tech)

  • eklov

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 17:59

    @Davids 356909 wrote:

    Haha! Well played:) Jo men det jag beskriver är ju sanningen!?! Så är det bara helt enkelt.. Och ja, det är en jävla massa som sett mig åka, för det mesta är det fakie för min del. Toppen Brevent till Col Cornu liften enbart fakie. Slå det om du kan…

    “freeride” fanns en gång i tiden när jag och Mr. Rönnbäck tog liften upp till Le Brevet en halvsnöig dag i början på 2000…

  • hugeo

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 18:04

    fjollor borde vorbotas

  • cortex

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 21:45

    Jösses Hugge. Du lägger *verkligen* ner tid och tankekraft på dina inlägg. Måste ju tagit dig minst 3-4 timmar att komma på något så fantastiskt och informativt som “fjollor borde vorbotas”.

    Om det är någon tröst så drog iaf jag rätt ordentligt på smilbanden när jag läste ditt inlägg. Kul att du lever så stenhårt efter devisen: “Om man inte kan vara en förebild för andra så kan man ju alltid fungera som ett varnande exempel”.

    Ha ha.

    /Kaj(Tech)

  • skejtar_henke

    Medlem
    3 januari, 2007 vid 17:31

    hahahah. Det här är kul läsning..

Sida 5 av 5

Diskussionen ‘Släng ut Patricolt från Steffo’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Släng ut Patricolt från Steffo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.