Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot bom och OH-SHIT handles??

  • Slingshot bom och OH-SHIT handles??

    Publicerad av muche på 6 juni, 2006 vid 18:34

    Kollade in en slingshot bom pa natet for min rumspolare vill kopa en, undrar hur man depowrar den, sitter ju bara en swivel pa mittlinorna… och hur f-n funkar OH-shit handles, är det dom man depowrar med eller??

    matthias svarade 17 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • sidpiraya

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:55

    mohhaa nä oshit är för just oshit asså när saker occh ting går spik rakt åt helvete så kan man dra i en sån men omman inte förstår sig på det så bör man nog ha en leash kopplad till den redan från början.

  • muche

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 22:00

    O-shit ocksa, hur depowrar man den da?? Vada för leash? Har den inget vanligt sakerhetssystem dar man drar i kulan sa sitter kiten kvar i en bromslina eller??
    Har bara sett o-shit i verkligheten pa en EH-bom, sa som jag fattade det sa haller man i en styrlina nar man haller i ett o-shit handtag, men varfor det ar bra fattar jag inte. Om det ska funka som sakerhetssystem maste man val halla i o-shit och slappa bomen och det bir val samma sak som att dra den gamla hederliga releasen fast krangligare. Antar att det finns nagon battre vits med det…….

  • matthias

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 22:07

    de e helt vanlig jävla depower och oh shit e bra till att ta ner kiten själv å lite sånt och där e inget säkerhetssystem annat än vanliga releasen, åtminstone inte på de äldre bommarna -05.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot bom och OH-SHIT handles??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.