Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot Fuel

  • Slingshot Fuel

    Publicerad av emil-2 på 10 augusti, 2009 vid 19:17

    Tja, Jag är jäkligt sugen på att byta till C-kite då jag nu kört ett tag med boots och fastnat för FEET wakestyle och kiteloopar,sen vore det ju kul att ha en kite som man kan få till sjuka BOOST med också:)
    Nu kör jag olika SLE:s och Hybrid kitar. Jag är främst sugen på Slingshot Fuel, men vad skiljer den mot andra drakar o.s.v…..+ vad är fördelen jämfört med det jag åker nu ( Naish Shockwave, RRD Hyper type, Best Waroo)

    Mycket tacksam för svar

    Emil

    stebe svarade 14 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mjersen

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 19:25

    personligen anser jag att typ havocen och Rpm anpassar sig mer för wakestyle eftersom det e fett mycket mer drag o dom kitesen.. ska du köra newschool freestyle kör på fuel eller hi-fi eller torch.. men det e smaksak.

  • gadget

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 19:49

    Fuelen är grym, och ännu grymmare från -09 och framåt.

    *4 Linor = Inget trassel med 5:e (ja, alla bow har det men nu snackar vi c-kite gaddammit)
    *Vattenstartar som en bow (dock väldigt långt ner i vindfönstret)
    *Originalbommen har alla säkerhetssystem man kan behöva.

    Tyvärr som med alla andra nyare c-kites har den inte lika högt bomtryck som innan… :mad2:
    Men den är feeeeeeeeeeet och snart får vi tillökning i familjen med 4 st nya 2010or….. 🙂

  • snygging

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 20:06

    Eller åker du ner till göteborg och testar hadlow pro som i år sägs ha bättre kraft och vindrange än fuelen innan du bestämmer dig (läst på kiteforum så det måste vara sant! 🙂 https://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2355582&start=0 eller en annan tråd). Bara att ringa robban på robsport.se

  • gadget

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 20:24
    snygging;565399 wrote:
    Eller åker du ner till göteborg och testar hadlow pro som i år sägs ha bättre kraft och vindrange än fuelen innan du bestämmer dig (läst på kiteforum så det måste vara sant! 🙂 https://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2355582&start=0 eller en annan tråd). Bara att ringa robban på robsport.se

    Du glömde säg att den kostar elva miljarder… 😀
    (och sedan tillkommer bommen på 4 miljarder)

  • emil-2

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 21:06
    mjersen;565375 wrote:
    personligen anser jag att typ havocen och Rpm anpassar sig mer för wakestyle eftersom det e fett mycket mer drag o dom kitesen.. ska du köra newschool freestyle kör på fuel eller hi-fi eller torch.. men det e smaksak.

    Jo, precis. Jag vill ju ha en med FETT drag i då jag gillar att köra hårt och stort snarare än jätte tekniskt med supermycket inverterade snurrar och sånt 😉

    Tack för svaren, blev dock jobbigt nu…..

    (tycker dock Fuel:en ser så grym ut…..)

  • haze

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 21:29

    Fuel 2010 är grym!Testade den förra veckan och personligen så gillade jag den bäst av de c-kites jag har testat.(Torch, Hadlow, Yarga)

  • skejtar_henke

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 21:34

    …………………….. torch is tha shit

  • sourra

    Medlem
    10 augusti, 2009 vid 23:34
    mjersen;565375 wrote:
    personligen anser jag att typ havocen och Rpm anpassar sig mer för wakestyle eftersom det e fett mycket mer drag o dom kitesen.. ska du köra newschool freestyle kör på fuel eller hi-fi eller torch.. men det e smaksak.

    Torchen är ju tossefet för wakestyle

  • djevulen

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 03:42

    kom förbi gbg en dag så kan du testa RPM,,hör bara av dig
    Mathias

  • stebe

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 06:13
    Gadget;565407 wrote:
    Du glömde säg att den kostar elva miljarder… 😀
    (och sedan tillkommer bommen på 4 miljarder)

    Ha ha, det kostar att ligga på topp!

    Fast så farligt är det inte Flexifoil har fått mycket bättre priser i år och är billigare än de flesta etablerade märkena. Omorganisation och marco ekonomiska faktorer gör att de kunnat sänka priserna rejält.

  • rex_milvus

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 12:37
    stebe;565472 wrote:
    Ha ha, det kostar att ligga på topp!

    Fast så farligt är det inte Flexifoil har fått mycket bättre priser i år och är billigare än de flesta etablerade märkena. Omorganisation och marco ekonomiska faktorer gör att de kunnat sänka priserna rejält.

    Där fångades mitt intresse – kan du utveckla det där med makroekonomiska faktorer?

  • stebe

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 13:16
    Rex_Milvus;565590 wrote:
    Där fångades mitt intresse – kan du utveckla det där med makroekonomiska faktorer?

    Nej 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot Fuel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.