Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot rally?

  • Slingshot rally?

    Publicerad av larssa på 2 november, 2010 vid 14:38

    Någon som kört kiten både unhooked o i vågor o kan ge en kort recension?

    Har RPM idag, men funderar på en mer vågorientrad kite nästa säsong.

    Jämför gärna RPM o Rally.

    larssa svarade 13 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • djevulen

    Medlem
    2 november, 2010 vid 15:51

    jobbar du i helgen ?kom annars upp så ska du få känna på Rallyn,har en 12 å en 8 som vi kan lattja med.
    Har inte fått prova Rallyn i läjet än men har försökt att åka ifatt draken som när man rider vågor och skulle vad som händer,om den ramlar ner då men det har jag inte lyckats med än,
    Rallyn är mycket snabbare än RPM och har lättare bomtryck.
    Det är även stor skillnad i boost mellan Rally å RPM.RPM slackar mycket mer i baklinorna vid freestyle körning,

  • anr

    Medlem
    2 november, 2010 vid 17:05

    Den verkar nice, dock irriterande att nästan samtliga kitetillverkare ändrar udda och jämna storlekar från säsong till säsong!

  • nilsson

    Medlem
    3 november, 2010 vid 20:13

    Låter bra!Mattias,Jag ringer dig angående Rally!

  • skotten

    Medlem
    4 november, 2010 vid 07:46

    let us know how it rides after you have shredded with the kite, it almost looks too good : )

  • larssa

    Medlem
    8 november, 2010 vid 14:01

    Måste testas, sen får det kanske bli Rally nästa år då

  • jaca

    Medlem
    8 november, 2010 vid 15:36

    Jag skrev om mina första reflektioner i en annan tråd. Har inte varit ute med den sedan dess pga dåligt med dagsljus när jag kan i veckorna och dåligt med vind på helgerna, suck!

    Quote:
    Har haft min Rally 10 ett par veckor nu och kan bara bekräfta vad som har skrivits tidigare. Grymt lyft i hoppen och så flyger man långt ner i lä vilket jag inte var beredd på först 🙂 Väldigt snabb, både var det gäller hur den svänger i luften och rent fartmässigt jämfört med andra kajtar jag har provat i samma storlek. Ligger snällt och väntar när man rider vågor för att sedan vända på en femöring i gippen. Tre struttar fungerar perfekt. Likaså att man har tagit bort blocken, vilket ger en väldigt “direkt” känsla. Den nya bommen är clean och har ett grymt tight grepp. Kan säkert få valkar i händerna av den men det hör väl till. Depower nedanför bommen är väl en smaksak men jag är uppfostrad med det och tycker om det. Re-launch sker i princip automatiskt, nästan för bra om man gör en vådlig vurpa och inte riktigt är med. Delta formen gör den lite svår att självlauncha med ett hundben, då den lätt rullar ner på LEn i byiga vindar. Finns ju andra trix man kan ta till istället. Något negativt då? Jag tycker att ryggsäcken kunde haft några extra fack som man kan stänga helt för typ bommen och annat. Eller kanske ett skyddsfodral för bommen och linorna. Får väl ta fram symaskinen och sy själv 😉 Rent grafiskt så är den inte lika weird som Wainmans kaniner och har inte heller den nya bruna modefärgen (vad jag vet). Men den är clean där också.
    Har tidigare kört SS Rev och Naish Cult och kan bara säga att Rally är en grym freeride/wave kajt. Har inte testat någon unhooked ännu och jag kan inte uttala mig om hur den beter sig i wakestyle.
  • larssa

    Medlem
    8 november, 2010 vid 22:22

    Thanx!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot rally?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.