Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot Rev

  • Slingshot Rev

    Publicerad av magnush på 18 oktober, 2007 vid 18:39

    Jag plockade idag upp min sprillans nya Slingshot Rev storlek 13m2 och tog den på en premiärtur i medel-vind. Tänkte dela med mig av mitt första intryck.

    Min referens är framför allt Slingshot FUEL 2005 och Takoon Nova2. Men har även lite erfarenhet av EH och Ozone.

    Framför allt är detta en otrolig snabb drake. 13m2 är rätt stort för en bow/hybrid men ändå så är den snabb som en liten drake. Inga som helst problem att köra vågor med andra ord.

    Nästa grej man slås av är hur otroligt soft draken känns. Det blåste nordlig vind i Lomma och då är det som ni vet byigt. Men Rev har en skön mix av respons, snabbhet och mjukhet som känns helt rätt, och gör att man inte störs alls av byarna.

    Sedan är det skönt med en så “ren” bom. Där är inte ngt klödd utan bara en så ren och enkel lösning som möjligt.

    Sammanfattningvis så tycker jag att Rev är snabb som en C-drake men med en vanlig Bows-fördelar i depower och vindspann. Låter det sjukt? Jupp, men testa själv vetja!

    När 13 är så här bra så ska det bli riktigt skoj att testa 9an nästa gång det blåser lite mer. Jag gissar att jag trots allt kommer använda 9an mest som standard-drake.

    plattvatten svarade 16 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • larssa

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 21:09

    Jag har också 9 – 13 och har endast kört 13 än. Håller helt med dig ang prestanda och det skall som sagt bli sjukt kul att prova 9:an om det bara blir rejält med vind någon dag då man kan komma ut och köra den. Är det någon annan som kört nån REV mindre än 11:an och kan berätta hur den var i jämförelse med dom större strl?

  • skotten

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 21:44

    it looked real nice actually… it turns real fast for such a big kite, I was very impressed.

  • danneee

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 05:50

    Har bara provat 9:an mkt kort, men verkar mkt lovande. När jag provade var jag även ute med TD 12 och hade dåligt tryck. 9:an kunde jag nästan hålla höjd med samtidigt. Kommer mer utförligt när vinden behagar visa sig från rätt sida.

  • plattvatten

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 09:13

    Mitt tips för dagen är att ni som ligger runt 80 kg köp 7 och 11 rev, och för oss över 100 kg så funkar 9 och 11 rev, jag har varit ut i 7s/m med 11 utan problem, och allt under 7 s/m är ju inte intressant. nu har jag inte testat 9 rev men upp till 15-16 m/s bör inte vara ngt problem för en 105kg klump.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot Rev

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.