Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sluta med denna löjliga Hajnoja!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 november, 2003 vid 22:03

    ooo.gifSpårvagn -skördar fler liv och är hårdare större och skoningslösare än en vithaj.
    crazy.gifFrysa ihjäl i snödriva när man försöker få taxi på nyårsnatten.
    frown.gifRattfyllon -slår till blint och utan urskiljning
    confused.gif Badkar, duschkabiner och simbassänger -dödstalen är väldigt höga.
    wink.gifLigga i en säng, de flesta av mina släktingar har dött i en säng.
    tongue.gif För mycke ångest och för lite surfing och skoj -leder till tristess högt blodtryck fetma tröstätning igenkorkade blodådror kärlkramp och hjärtinfarkt.

  • surfskutt

    Medlem
    10 november, 2003 vid 22:05

    Tror faktiskt inte att det är sannolikheten för att bli uppäten av en haj som man är rädd för när man ligger i vattnet o plaskar. Snarare att man är totalt hjälplös i vattnet. På land har du ju en möjlighet att akta dig för spårvagnen! I vattnet e det rätt kört…även fast det inte är särskilt troligt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2003 vid 00:05

    löh vad jag hört var det en Barracuda som bet av hans ben i el yaque…men vet inget officiellt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2003 vid 00:06

    för övrigt kan brugden bli 10m lång…men äter som sagt plankton…

  • manno

    Medlem
    11 november, 2003 vid 00:46

    Ok eftersom jag är den som sett överlägset mest på discovery i detta forum måste jag skriva ett inlägg:

    En haj är väldigt petig med vad den äter, undviker till varje pris att maten fightas tillbaks och petar ut ett öga på den. Innan en haj hugger nånting som den inte känner igen (surfare t.ex) så observerar den och utvärderar det nya potentiella bytet. Det hinner den inte göra på den tiden man ligger i vattnet vid en vattenstart. Om man däremot ligger och sprattlar och justerar nåt på brädan i 20min är den en annan historia. Om hajen sedan beslutar sig för att du ser lämplig ut att äta så provbiter den (gäller vithaj iaf). Provbettet kan iof vara dödligt men att någon har blivit uppäten har jag aldrig hört talas om.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2003 vid 02:04

    hajar är ena riktiga monster. räcker du blöder lite så kommer de från 5-6mils håll och låser siktet på dig. sen spårar de upp dig sista biten genom att känna av elektriska impulser innan käftarna slår igen om din mage och blodet sprutar all världens väg.

    sen märker de att de tagit fel och spottar ut dig så istället för att du dör snabbt blir det en vädligt plåga. kanske kommer en haj till och biter av dig armen osv.

    gustav

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2003 vid 05:53

    Jag är övertygad om att risken att flyget till paradiset
    skall störta är större än att bli hajbiten.

    För övrigt så har man lite annat att tänka på när man
    windsurfar på tex. Hawaii, man kan inte bry sig om
    alla stora fiskar som rör sig under brädan.

    Jag har vid ett otal tillfällen tolkat de förbannade
    sköldpaddorna som “stor fisk” men tror risken är större
    att man kör av fenan på paddan och sedan ligger i vattnet
    lite för länge för att diverse haj arter skall få upp
    intresset.

    Livet är för kort iallafall, försök att ha så kul som
    möjligt så länge det varar.

    Det värsta som kan hända är ju att man dör, och det skall man ju ändå göra…. Eller hur!!?? smile.gif

    Ha det!!???

  • getwet

    Medlem
    11 november, 2003 vid 06:50

    Och då fick vi äntligen det bekräftat att det var något fel på dig Rambo……. wink.gif Du var alltså för liten när du såg hajen och därav ditt beteende? wink.gif Nu förstår man varför det finns censur………

  • marra

    Medlem
    11 november, 2003 vid 06:57

    ja, klart man ska dö förr eller senare, och man ska inte vara rädd för döden…

    men jag kan säga att hajdöden är den sista döden jag skulle vilja möta…

    tongue.gif

  • surfskutt

    Medlem
    11 november, 2003 vid 09:11

    Vad jag har hört om hajars matvanor så skiftar dom mellan de olika hajarterna. Det som utmärker vithajen är att den INTE undersöker sitt byte innan den äter upp det, tillskillnad från ex vis tigerhajen som cirklar runt sitt byte rätt länge. Förövrigt tror jag att jag hellre blir uppäten helt en att hajen provsmakar mina ben o man får leva benlös resten av sitt liv!!

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    11 november, 2003 vid 09:51

    förstår inte va du mena me ditt inlägg, men du hade roliga gubbar i det, så du skojja väll..
    vet inte om det får plats en skratt gubbe från min sida..hittar inte riktigt det roliga????

    Att det finns åldersgräns på filmer som e olämpliga för yngre e bra.
    Min skräck för något i vattnet e inte speciellt kul,tycker jag.
    att det skulle vara något fel på mig visste jag inte…men säger du det så e det väll det.

    “Du var alltså för liten när du såg hajen och därav ditt beteende?”

    jag var alltså för liten när jag såg hajen o därav min rädsla o inget annat.

    ditt inlägg e ungefär..2 + 4 = 7…eller!?..hm..

    förövrigt håller jag med någon här som skrev jämnförelesen me spårvagnarna..

    räddslan beror nog mycket på att man är ganska utelämnad i vattnet, inte specillet mycket att sätta imot när hajjen eller va det nu är försöker käka upp en.
    Fast det e klart, kommer en spårvagn upp bakifrån har du inte heller mycket att sätta imot.

    Men som sagt, i vattnet e det någon annan som bestämmer.

  • getwet

    Medlem
    11 november, 2003 vid 10:07

    Tänk att du förstod att roliga gubbar betyder att man skojar…..Men jag ska inte fördjupa mig i vad jag menade, det blir nog kanske för krångligt wink.gif(förklarar här att tecknet före denna text betyder att man skojar)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2003 vid 10:19

    Alltså det finns ju betydligt mer sannolika sätt att dö på än hajar men finns det nåt manligare? Som en amerikansk stridspilot sa “If you´re gonna get it you might as well get it in a jet”. På nåt sätt känns det som att det vore värt att bli vithajfrukost bara för eftersnacket…. “Nä du vet johan, han gick åt förra veckan i SA. 6m vithaj… Hitta bara ena armen, sörru…” Tänk alternativet “Nä vettu johan, han gick åt förra veckan. Nedhalstampen gick av så slog han in näsbenet i hjärnan. Loser…” Jag vet ju vilket jag skulle välja….. wink.gif

    Tycker

    JohanC

  • speedjanne

    Medlem
    11 november, 2003 vid 10:52

    Sluta nu Getwet och driv med Rambo,jag skrattar så jag pissar ner mig…..man borde låta han träffa Robinsson Emma,det hade blivit grymt snack smirk.gif grin.gif confused.gif wink.gif crazy.gif crazy.gif

  • boman

    Medlem
    11 november, 2003 vid 11:46

    Ja vad vet man vad som finns under brädan…
    I början på sommaren så hittades en död Tumlare i farleden, förmodligen dödad av en motorbåt… och så har vi alla som döingar som drullar i spat från finlandsfärjornaooo.gif

    Flera gånger i år så har sälar dykt upp ur vatten ytan, nyfikna studerande små gulliga filurer.
    Någon som vet om sälar har tänder? eller dom kanske bara suger lite snällt på stortån
    blush.gif wink.gif

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sluta med denna löjliga Hajnoja!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.