Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SM!!! Vart???

  • SM!!! Vart???

    Publicerad av pepa på 16 augusti, 2001 vid 16:29

    Vad händer? Åt vilket håll kommer Svea Rike få rikta sina blickar för att få se oss luftburna dårar den 15-16 september? Det närmar sig! Är det kontakt tagen med TV? För det är ju ett måste!

    Dundra på!
    /Peps

    anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • falle

    Medlem
    17 augusti, 2001 vid 06:43

    Megaevents jobbar järnet med detta just nu, Jesper. Har du koll på tricken nu eller? Tävlingen kommer att hållas på Skummeslövsstrand, norr om Båstad. Kontakt är tagen med Niklas Hyland på SVT, TV4 Halland mm mm. Poster kommer inom kort. Typ i eftermiddag. Mailar ut så fort jag kan så vi också kan sprida nyheten.
    /Henrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 augusti, 2001 vid 18:24

    Jag har alltid koll på tricken! Förutom när det blåser 100 m/s och jag har min 9,5:a…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2001 vid 10:42

    Oki, hoppas vinden ligger bra på bara..

    /hugo

  • falle

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 06:32

    Tjenare!
    Poster håller på att tas fram, har ett utkast klart idag från Megaevents, dom ska bara uppdatera sin hemsida med mer information. (http://www.megaevents.com). Jag kommer att vidarebefordra de anmälningar jag fått hittills, till MegaEvents.
    Jag vet att Surfers Paradise är med och sponsrar, Hans Wallén med AHD/North och det är fler på gång. Har någon info som skulle kunna vara nyttig för tävlingen så hör av er till mig.

    /Falle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 12:47

    Ett tips är att skicka en pressrelease till gamla hederliga TT. De tar med allt (så gott som) och (så gott som) hela Sveriges press/radio/TV prenumererar på deras tjänster. Sketabra! 🙂
    fax: 08-651 53 77
    e-post: editor.desk@tt.se

  • falle

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 12:59

    Fixat!

    tack.

    /Falle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2001 vid 13:40

    You´re so welcome.
    Lycka till!
    Kommer å kollar på er när det är dags! 🙂

    Föresten…nu var ni förvisso så snabba att få iväg det, men jag tänkte bara att…ja, jag vill ju också att det skall synas i press så att folk hittar till Skummeslöv så…när ni skriver releasen (ni kan ju skicka en till;-)) tänk på att (med reservation för att ni kanske redan vet detta förståss):

    -journalister älskar ytterligheter (störst/minst/första/sista osv)

    – pressreleasen skall svara på frågorna när, var, hur och helst vem det berör. Får man in ett varför är det också bra och vad eventen kan leda till.

    – journalister är ett slött släkte. Skriv releasen som en artikel – det viktigaste först och kläm in ett citat, tex “–Att få anordna SM i kite är något riktigt stort, eftersom bla bla bla, säger NN, initiativtagare till…”. Citat ser nämligen bra ut i en artikel och ökar läsbarheten… Det är inte helt ovanligt att en bra skriven release sätts in direkt i tidningen som den är – fix och färdig!

    – kontaktperson. Vart vänder sig journalisten om de vill veta mer?

    – bakgrundinfo. Det är nog inte många som vet vad kite är. Lite hårda fakta i slutet skadar inte, utan kan tvärt om öka intresset. Få människan som läser releasen att tänka “hmmm…det här låter intressant, det här måste jag kolla upp!”.

    Ja, det var dagens snabblektion i hur man kan “manipulera” media! 😀

    Ha det gott!

    /eva

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SM!!! Vart???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.