Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Smarholmen idag

  • Smarholmen idag

    Publicerad av hope på 2 juni, 2006 vid 06:20

    Tänkte sticka ut i Smarholmen idag/kväll ser ju ut att funka rätt bra där på SydVäst och Väst. Vore kul mer lite fler folk på vattnet.

    /HP

    hope svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • swe227

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 13:30

    Var ligger det?

  • mes

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 06:01
    hope wrote:
    Tänkte sticka ut i Smarholmen idag/kväll ser ju ut att funka rätt bra där på SydVäst och Väst. Vore kul mer lite fler folk på vattnet.

    /HP

    Hej hopp!
    Jag var inte ute i Smarholmen-Maui i fredags men däremot igår…precis lagom för lite vind för att få snurr på 5,7…mao plöjande och svärande att 7.0 låg hemma på gräsmattan…
    Smarholmen ligger nedanför Lerkils båthamn (kör förbi Lerkilsavfarten och så kommer Smaris efter en fryg kilometer.
    Jag testade i alla fall att segla ut till de stora bryten och det är faktiskt stort och fint över revet/revlarna. Jag hade ingen planing så jag gav mig inte in mitt i …gled precis utanför för att försöka få lite koll. Det såg dock grunt ut. Runt omkring grundet är det ganska stor och fruktansvärt sönderbruten sjö…skitjobbigt att segla på. Det är dessutom en bra bit att kryssa ut till grundet om det är väst. Det var iaf fint väder och jag så en falk!
    🙂 Vallda-local

  • hope

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 06:06

    Blev lite rolig segling i Söndags. Alltid kul att få rigga upp mitt gamla Gaastra Speed slalom från -88. Efter alla år i Apelvikens sand känns det riktigt exotiskt att cruisa runt bland öarna. Skall bli kul att testa stället vid hård vind och se vad stället har att erbjuda som vågseglingsställe.. Tror starkt på Midsommarhelgen då brukar det ju nästan alltid bli några blåsdagar.
    Vi ses på vattnet!!

    /HP

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Smarholmen idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.