Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Smögen spots i sommar?

  • Smögen spots i sommar?

    Publicerad av lovet på 11 mars, 2010 vid 10:41

    Är det nån som har koll vart man kan kita runt smögen?
    eller ska man bara ta båten ut å ankra vid nån ö, å sedan hoppa i å köra?

    samhansson svarade 14 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kitemaster

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 16:52

    Nja, det är egentligen så man får göra.
    Utanför Bovallstrand funkar men räkna med rätt byigt.

  • acemattias

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 21:47

    Anvand Google Earth for att hitta vikar som kan passa for olika vindriktningar.

  • rambo_johnson

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 23:33

    dra till klittan för fan, eller Vörpöeor

  • hydrolift

    Medlem
    12 mars, 2010 vid 07:30

    Har sett några kitare som startat på Smögen i somras. Vet inte riktigt exakt var någonstans dom startade. Vid ett tillfälle var dom precis utanför Kleven (Syversen Sail). Där finns en plan (betong eller asfalt) som man borde kunna starta från. Klippor ner till vattnet sedan.

    Vid ett annat tillfälle såg jag några precis utanför Nordmanshuvudet (Sea Lodge/SSRS). Vad jag vet är det alltifrån ett optimalt ställe att starta från.

    Inget av ställena skulle jag rekommendera direkt. Bara oregelbundna klippor, en jäkla massa båtar. Måste vara mer eller mindre omöjligt att landa sedan. En båt är nog att föredra tror jag. Hade varit kul om dom som kitade där i somras kunde svara på denna tråden för att ge sitt utlåtande.

    Annars brukar en del vindsurfa i Haby-bukten på Ramsvik eller i dyviken innanför Bovall.

  • brushanen

    Medlem
    12 mars, 2010 vid 07:34

    Har kört på Bohus Malmön ett par gånger. Ligger Syd-ost om Smögen. Finns ett och annat fint vågbryt däruppe.
    Hör av dig så kan man mötas upp.
    //Robert

  • highflyer

    Medlem
    13 mars, 2010 vid 10:48

    Jag körde vid syversen sail i somras och du har rätt i att det inte är optimalt att starta där. Riktigt bökigt faktiskt.
    Dessutom var det väldigt lite vind när jag provade där.

    Haby-bukten fungerar bra och om det blåser mycket typ 15 m/s kan det bli hyfsat fina vågor vid grunden.

  • lovet

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 15:09

    Tack för svaren, ska hem nu över påsk helgen så får se om nån polare där hemma har sjösatt båten ännu, skriver om jag hittar nåt bra ställe å starta…

    Brushanen/Robert du är inte uppe under påsken helgen? Eller någon annan som är sugen på å köra lite?

  • samhansson

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 17:27

    jobbigt med två löveet

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Smögen spots i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.