Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Smygehuk 28 oktober

  • gustavl

    Medlem
    29 oktober, 2015 vid 17:53

    Såg riktigt fint ut! Bra seglat

  • jonteasu

    Medlem
    30 oktober, 2015 vid 14:49

    Tack!
    Det var en riktigt go session. Klockren sideshore, schysst vågor, soligt, varmt och en jävla massa sten.

  • snaffe

    Medlem
    30 oktober, 2015 vid 15:00

    Gött med film. Kul att du dokumenterar och tar dig tid till att sätta ihop en film.Skön känsla!! Klurig riktning med den vinden., svårt att hitta nått som bygger upp ordentligt. Var i Mossby, kul men ganska litet och inte speciellt rent.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    31 oktober, 2015 vid 04:48

    Gött, betydligt bättre vinkel än det var i Ljunghusen. Var kul där med men lite annan typ av segling.
    Tack för filmen!

  • robin

    Medlem
    31 oktober, 2015 vid 15:09

    Härlig film, fina svängar! Grattis till en kul dag!

  • jonteasu

    Medlem
    31 oktober, 2015 vid 17:03

    Tack alla!:)

    Tycker tyvärr aldrig Ljunghusen blir riktigt bra. Ingen fart av vågen och lä på insidan. Bästa dagen jag haft i Ljunghusen var för 3-4 veckor sedan. Då hade jag ju duktigt drag i 3.6:an och även då var det ju inte direkt episkt.

    Mossbystrand har jag bara kört en gång och det var för 2 veckor sedan. Se video nedan. Då körde jag 4.8 och pendla mellan mestadels fett överriggad och ibland knappt planing, så lite småbyigt. Inte direkt några super stora vågor då, men betydligt mer ramper än man får i Ljunghusen och mycket bättre vågridning också.

    Smygehuk var ju grym vinkel, stabil vind och helt okej storlek på seten, med tanke på att det blåste 4.8:a. Dock så var det en jävla massa sten, så svårt att rida vågor och samtidigt hålla koll så man inte körde på en sten. Gick ju endast att rida de stora vågorna då de mindre bröt för långt in. Naggade ena fenan lite grann på en sten. Vet inte riktigt om det är värt att köra där med tanke på alla stenar som gömmer sig under vattenytan.

    https://www.youtube.com/watch?v=PM4crT97RdY?autoplay=1

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Smygehuk 28 oktober

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.