Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen snålaste buss

  • snålaste buss

    Publicerad av robert på 22 maj, 2002 vid 21:08

    Vem har den bensinsnålaste surfbussen? Jag har en vw syncro -86. När jag åkte till öland i helgen så skulle jag kolla hur mycket den drog. Då räknade jag ut att den bara drog 0,74 l/mil. Finns det nån som klår det?

    getwet svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • getwet

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 08:51

    Jajjamensan!!!! Brådis till Öland med Chevan förra sommaren, 2.6l milen, men fort gick det!!!! Någon som slår det????

  • nik

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 11:23

    med tanke på mitt hål i tanken borde jag komma rätt nära wink.gif

    vi kommer inte ner nå i helgen mac upptagen med familjelivet och jag flyttar…..men misströsta ej vi kommer när du minst anar det!!!

  • getwet

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 14:20

    Snällarå………halva vägen var, saknar er!! Om du åker söderöver och jag norröver så möts vi halvägs på lördag kväll vid bardisken i Kappelskär….. Måste göra av med några liter…..

  • s

    Medlem
    27 maj, 2002 vid 08:06

    Nja, jag kommer inte ner i det men jag är ganska nöjd med mina tankningar. Jag har kört 100 mil med min buss sedan jag köpte den, det har varit en hel del resor i stan för att köpa tillbehör etc. Sedan har den gått några vändor till stugan på Tjörn (8 mil enkel). En blandad körning helt enkelt. Jag hamnar på dryga litern, ena tnakningen 1,1 andra 1,05. Det tycker jag är hyffsat för en så stor bil och att det sitter en femma på 2,5 liter i den.

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juni, 2002 vid 19:26

    Åkte till Tarifa med full lastad WV buss-69, 4 pers med fulla vindsurfing utrustningar m.m. Snitt förbrukningen låg på 0,96l/mil

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 10:37

    Tjena Micke! Med min gamla Ford slår jag dig med 0.3l./milen.
    2.9 drog den när jag hade brott.
    Pär Cullin

  • getwet

    Medlem
    15 juni, 2002 vid 13:46

    Tjena Per!
    Befinner mig just nu i sodra Polen nara Tjeckiska gransen pa vag mot Garda och sedan Sardinien. Chevan har nu haft en forbrukning pa 2.2l mil ned hit, mycket beroende pa daliga vagar och ryckig trafik. Framme i Garda sondag, skickar rapport!!!
    Halsningar till er allhop darhemma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen snålaste buss

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.