Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snälla surfare i Vbg.

  • surfmc

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 15:53

    Vi borde få till en klistrad tråd i toppen med riktlinjer/regler i Varberg. Bild på skyltarna på de olika berörda spotsen och lite förklarande text. Då når man kanske någon mer.

  • hannis

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 21:36

    Jämfört med Dalarö är Läjet eeeeeenormt… Förstår tanken men om man åker från sthlm till varberg för lite skön surf så är inte björkäng förstahandsvalet:-(. Vi får hålla tummarna för max 15 grader, duggregn och minst 20 knop i sommar så håller sig badarna där dom ska!

  • happymagnus

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 21:47

    Det har kanske varit uppe tidigare… Men om man launchar bland kossorna på norra sidan av Läjet och surfar vågorna är det väl lugnt? Eller hur ska vi tolka de där skyltarna? Ingen kan väl på allvar mena att det inte ska surfas what so ever på dessa spots under de där tiderna? Sunt förnuft brukar man ju komma långt med men litet klarläggande vore bra för oss turistjävlar.

  • haze

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 21:49

    Kohagen är oki… Men turistjävlar kan hålla sig borta 😉

  • happymagnus

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 21:53

    Yeah, locals rule, dude. Jag gissar mina däck är luftade efter nästa session… 😉 Och framförallt måste vi hålla alla spots hemliga. Eller vi. Jag menar ni.

  • haze

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 21:56

    Ja för Läjet är ett superhemligt spot mannen. Och vi gillar inte alls folk 😉

  • sourra

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 22:42

    @HappyMagnus 482652 wrote:

    Det har kanske varit uppe tidigare… Men om man launchar bland kossorna på norra sidan av Läjet och surfar vågorna är det väl lugnt? Eller hur ska vi tolka de där skyltarna? Ingen kan väl på allvar mena att det inte ska surfas what so ever på dessa spots under de där tiderna? Sunt förnuft brukar man ju komma långt med men litet klarläggande vore bra för oss turistjävlar.

    Ja Läjet är fair game! Ibland badar dock folk där också så då får man gå varsamt fram. Bättre att vänta 10 minuter med att gå ut om det är folk mitt i utfarten. Men sen är det bara att hålla sig en bit ut, där är inga badare. Bara idioter med vattenskoter.

  • kalabra

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 07:24
  • nic

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 08:21
    sourra;482660 wrote:
    Ja Läjet är fair game! Ibland badar dock folk där också så då får man gå varsamt fram. Bättre att vänta 10 minuter med att gå ut om det är folk mitt i utfarten. Men sen är det bara att hålla sig en bit ut, där är inga badare. Bara idioter med vattenskoter.

    Personligen tycker jag vi ska vara försiktiga med att kalla andra idioter. Rätt vad det är behöver vi deras stöd. Eller rätt vad det är så är det en kitare som är idiot och vi alla dras över en kam.

    nic

  • sourra

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 08:38

    Ja vem vet, kanske behöver vi deras stöd för att vi hamnar i samma fack som dom? (“Det är ett sånt problem med vattenskotrar och kitesurfare i läjet”) Dock kör inte vi fram och tillbaka i läjet en hel dag i 40 knop och hoppar på vågorna så avgasutblåset hamnar ovan vattenytan vilket ger upphov till ett jävligt störigt ljud. Men vi är ute samtidigt som dom så vi kan säkert klumpas ihop med dessa skärpta människor.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snälla surfare i Vbg.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.