Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snart nervsammanbrott.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 08:08

    Glömde skiva medelandet. Sitter fast på jobbet och hör hur det susar i träden utanför fönstret, kan inte komma loss förrän halvfem tiden……

  • jorgen

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 08:41

    Jag har tre stygn i handen och kan inte surfa pga det. Life sucks. frown.gif

    //jörgen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 08:53

    Varför kan du inte surfa pga tre stygn i handen? Om de suttit minst tre dygn borde det funka, i värsta fall spricker det upp och ärret blir större men vadå?
    “pain is temporary…”
    Seasurf

  • jorgen

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 08:59

    Dom sitter precis vid tummen. Jag kan inte greppa bommen utan att dom går upp. Jag kan inte greppa något utan att det gör ont. Men det kommer fler vindar får man hoppas.

    //jörgen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 10:17

    Jag har ångest. Jobbar från 1200 till 2130 idag. Var ledig igår. Efter den tråkigt sliskliga sommaren fär vi hoppas på en fruktansvärt blåsig höst. oskar

  • markram

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 10:59

    Vid nästa löneförhandling skall jag ta mig fan ta upp det
    följande i kontraktet:
    § Kulingklausul. Vid vindar över 13m/s infinner sig per automatik rätten för xxx att ta ledigt, samtidigt som deadlines förflyttas fram lika många dygn som det blåser kuling. Syftet med detta är följande:
    1.Personalens friskvård, att främja ett hälsosamt leverne och att personalen tränar regelbundet.
    2. Kvalitetssäkring, komplexa konstruktioner och beräkningar kräver fullt engagemang och närvaro. Kostnaden för felaktigheter kan bli stora och störa förtroendet för bolaget.

  • jogo

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 11:58

    På den tiden Peak Performance fortfarande var i svensk ägo tillämpades där 30/30 regeln, d.v.s om det hade snöat mer än 30 cm på vintern eller var över 30 grader varmt på sommaren så fick all personal automatiskt ledigt. Denna regel kanske kan förändras så den passar brädseglare bättre…..

    Dock så utnyttjades den förmodligen inte så ofta då vintrarna var snöfattiga och somrarna regniga på 80 talet….

    /Jonas

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snart nervsammanbrott.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.