Senaste nytt Forums Snart vinter, bra skor ? 7mm??

  • Snart vinter, bra skor ? 7mm??

    Publicerad av matsb på 23 augusti, 2003 vid 19:54

    Ledsen… grin.gif att ta upp detta men snart vinter..!
    Funderar på att köpa mig ett par nya surf dojorför vinterbruk såg att surfunique hade ett par på hela 7mm nån som provat.
    7mm
    Ni som kör dec/jan-feb vad kör ni med för dojjor?
    mats

    anonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2003 vid 21:47

    Mats, jag vågsurfar bara sen en lång tid tillbaka, jag har 7mm dojor som funkar bra att surfa i. Borde funka för vindsurf också.
    Vet inte men jag tror det är lite kallare att vågsurfa då man ligger eller sitter på brädan mer eller mindre nersänkt i vattnet större delen av tiden.
    Kanhända att det räcker med 5mm för vindsurf, men å andra sidan varför inte 7 mm. Se till att sulan är smidig, det är nog det viktigaste!
    Men funkar det smidighetsmässigt till vågsurf borde det absolut funka att vindsurfa i.
    Barfota idag 😀

  • matsb

    Medlem
    24 augusti, 2003 vid 09:57

    Hej barfota…

    Låter gott att även en “Surfare”…kör med 7mm:s.
    Hade du testat just den varianten som Surfunique säljer?

    Hadé
    mats

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2003 vid 10:45

    Nä jag har ett par ripcurl som syrran fixade åt mej i USA, men jag kollade på dom som surf unique hade sin sida och dom såg iallafall rätt smidiga ut.
    Jag kollade också på dom på http://www.tekknosport.com där det var en lite bättre bild.
    Bra dojor måste ha en smidig sula och det såg ju dom här ut att ha, sen är det ju bra med band över vristen för att motverka att man får “ballongfot” med en massa vatten i dojan.
    Ge gärna en rapport om du köper ett par.
    hade

  • matsb

    Medlem
    24 augusti, 2003 vid 14:18

    Såg faktiskt riktig bra ut på bilden och med kardborre över vristen, inte så mycket “gummistövle” känsla… grin.gif
    Tack för länken!!

    Ps. lämnar en rapport om jag slår till!

    surf on

    hadé
    mats

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2003 vid 15:50

    Jo visst ja en sak till som är väldigt viktigt med skor är att det är lätt att komma i och ur dom.
    Jag skulle tro att dom flesta nya skor är gjorda i superstretch neopren, men man vet ju aldrig..
    Funderar kanske på att köpa ett par själv, skulle vara kul om nån sköpt ett par skriver lite om passform osv
    Hade

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2003 vid 16:23

    Hej

    Jag har ett par 7mm Atan. Funkar hur bra som helst. Både varma och mjuka, rekommenderas.

    MVH

    /Christian

  • matsb

    Medlem
    24 augusti, 2003 vid 18:41

    Låter “positivt”, det är ju en massa gummi längst fram, inga problem med stopparna(funderar att det kanske skulle suga fast, fötut satt att du leker med segel…. grin.gif)

    Låter som det blir ett par!!

    hadé
    mats

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2003 vid 20:37

    Tjena Christian hur är det med passformen? sitter dom tajt över foten?
    Och den stora frågan, är dom svåra att få av och på???!!??
    /Vågsurfarn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Snart vinter, bra skor ? 7mm??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.