Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökite i helgen!?

  • Snökite i helgen!?

    Publicerad av tote på 1 januari, 2010 vid 18:01

    Ligger mycket snö 7 mil norr om Gbg! 30-40 cm (varav 15 cm puder) i Ljungskile t.ex enligt polare där.
    Någon som har en bra spot man skulle kunna köra på? Upp mot Trollhättan, Vänersborg el likn kanske? Är Vänern frusen kanske man kan köra där?
    Någon sugen? :laugh:

    emil-2 svarade 14 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • tote

    Medlem
    1 januari, 2010 vid 19:15

    Alldeles söder om Vänern ligger Dättern. Syd-västra stranden ser grymt bra ut. Perfekt för morgondagens vindriktning :smile:.

    Någon som vet hur mycket snö det ligger runt Vänersborg/Grästorp?

  • emil-2

    Medlem
    1 januari, 2010 vid 19:30

    Tja, jag körde på trollhättans flygplats på julafton det va riktigt nice, men då blåste det syd. På NO är Hunneberg ivägen….nu har vi ca 30 cm hård snö och idag fick vi 5 cm nysnö 😉

    Men som du säger typ Dättern, jag röstar mer för en åker mellan dättern och hunneberg.

    Jag är på imorgon eller söndag (förmodligen båda om vinden vill)

    Vi kan höras imorgon om det blåser

    Emil 0705-145126

  • tote

    Medlem
    2 januari, 2010 vid 09:31
    -Emil-;593755 wrote:
    Tja, jag körde på trollhättans flygplats på julafton det va riktigt nice, men då blåste det syd. På NO är Hunneberg ivägen….nu har vi ca 30 cm hård snö och idag fick vi 5 cm nysnö 😉

    Men som du säger typ Dättern, jag röstar mer för en åker mellan dättern och hunneberg.

    Jag är på imorgon eller söndag (förmodligen båda om vinden vill)

    Vi kan höras imorgon om det blåser

    Emil 0705-145126

    Ok, kul!
    Kommer upp efter 12. Både Yr och DMI visar 5-8 ms södra vänern, kan bli bra!
    Åkern mellan dättern och hunne verkar kanon.

    / Tomas
    0709-853420

  • virena

    Medlem
    2 januari, 2010 vid 21:01
    Tote;593777 wrote:
    Ok, kul!
    Kommer upp efter 12. Både Yr och DMI visar 5-8 ms södra vänern, kan bli bra!
    Åkern mellan dättern och hunne verkar kanon.

    / Tomas
    0709-853420

    Du ar inte klok, det later fasansfull kallt. Hoppas att ni fick harlig kiting iaf:)

    Kramar fran varmen:)

  • emil-2

    Medlem
    2 januari, 2010 vid 22:14

    Jo men det va spännande. När vi åkte till spottet va det strålande sol och inte ett moln så långt man kunde se, sen bara det kom en vägg och började toksnöa. Tomas lyckades gå igenom isen på nått vänster och fyllde ena booten med vatten, inte så spännande….vi andra fick halkat omkring en stund på blankis och 20 cm puder.
    Det va iallafall skönt att komma ut och få en nypa frisk luft 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökite i helgen!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.