Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite i norrköping-area?

  • Snökite i norrköping-area?

    Publicerad av flirrrt på 23 oktober, 2006 vid 16:27

    Nyflyttad till norrköping, och täntke vara lite proactiv och se om någon schysst spot att snökitea på? Någon som brukar köra här?

    Verkar ju vara relativt platt runt staden så vinden kan nog komm åt, men alla platser är det ju inte så uppskattat att köra på 🙁

    Btw, är någon sugen på att stiffa nya kitebekantskaper kan man ju försöka få in en snö-session framåt vintern..

    flirrrt svarade 17 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • biorno

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 18:41
    Flirrrt wrote:
    Nyflyttad till norrköping, och täntke vara lite proactiv och se om någon schysst spot att snökitea på? Någon som brukar köra här?

    Verkar ju vara relativt platt runt staden så vinden kan nog komm åt, men alla platser är det ju inte så uppskattat att köra på 🙁

    Btw, är någon sugen på att stiffa nya kitebekantskaper kan man ju försöka få in en snö-session framåt vintern..

    Hej,

    Vi kör hela tiden i Linköping på en sjö här som fryser tidigt så det är bara komma hit, blåser ofta bra här också. Finns även ett fåtal som kör i norrköping på sommarna också men nog inte riktigt lika aktiva som oss linköpings kitare dock.

    Lycka till.

    “Waroo -07”
    http://www.surfstore.se

  • gurra_g

    Medlem
    24 oktober, 2006 vid 18:43

    Tjenare flirrrrt! Jag kommer kanske vara hemma lite i vinter o köra i Norrköping o spots för snökite finns ju typ överallt;-) Vill du köra inne i stan finns himmelstalundsfältet. Annars fungerar glan bra om du vill köra på sjö. vid ostligt får du stabila vindar bakom vassen i Björnsnäsviken i Bråviken.

    Hör av dig om du vill hänga på ut sen när snön kommer

    mvh Gurra 076-2219066

  • flirrrt

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 20:30

    Perfekt – var rädd att det var lite väl “dött” här uppe i hoodet 😉 Har fått upp mina kiteprylar nu iaf, så lite action ska det nog bli i vinter! De påstår ju att det ska komma snö redan imorgon, men det tvivlar jag ltie på 🙂

    Jag lägger numret på minnet, Gurra_g, så hörs när kylan kommer!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite i norrköping-area?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.