Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Snökite i Tärnaby!

  • Snökite i Tärnaby!

    Publicerad av farbrorfraz på 30 november, 2010 vid 19:55

    Hej!

    I vinter öppnar jag och Tiago Rocha Tärnaby Kite! Vi kommer att hålla kurser, hyra ut utrustning, ordna events och arrangemang bland mycket annat!

    Vi finns i Tärnaby Fjällhotell, där en kiteare kan få helpension från endast 645kr/natten! Att ta sig hit är busenkelt, från Arlanda flyger Nextjet direkt till Hemavan, 20 min från Tärnaby! Här finns snökite för alla nivåer. 30 meter från hotellet finns en av många sjöar som är utmärkta för nybörjare eller de som inte vill ge sig ut på fjället. Precis bredvid hotellet går Anjaliften upp till kalfjället där ett roligt och lättillgängligt kalfjällsområde väntar. Med omväxlande terräng finns nåt för alla nivåer här uppe. Skulle äventyrslysten slå till rejält finns oändliga områden med toppar och kalfjäll bara runt hörnet, där Vindelfjällens naturreservat breder ut sig! Dessutom kommer man åt reservatet från Hemavans skidsystem, som har samma liftkort som Tärnaby. Helt enkelt, ett paradis!

    Du hittar oss på tarnabykite.com, kika in och läs mer!
    Håll dig uppdaterad om nyheterna via vår facebook-sida!
    Läs mer om Tärnaby och skidsystemet här!

    Vi ses på snön i vinter!
    /Anders Modin

    farbrorfraz svarade 13 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pepa

    Medlem
    30 november, 2010 vid 20:00

    Fräzigt!

  • farbrorfraz

    Medlem
    30 november, 2010 vid 20:22

    Som fan! =)

  • sourra

    Medlem
    30 november, 2010 vid 21:06

    Fan vad kul, där har man spenderat osunt mycket tid. Var i Tärna kör ni? Och hur ser det ut i Hemavan? Det är ju liksom lite mer fjäll och mindre träd där.

  • farbrorfraz

    Medlem
    30 november, 2010 vid 22:23

    Du hittar oss i Tärnaby Fjällhotell och vi kommer främst att ha kurser på sjön framför. Sen kommer vi ju köra där det är vind och snö, vilket är på rätt många platser. Hemavan är helt magiskt, liftarna ger tillgång till oändliga fjällområden och det ser inte ut att vara några problem att ta sig in i till exempel kobåset för lite FEET offpist!

    Kommer du och hälsar på i vinter? Här är kallt och snöigt, vill jag lova!

  • hengo

    Medlem
    30 november, 2010 vid 23:34

    hahah är du där uppe å lurvar nu fabror fräz?Måste göra ett besök snart, hur mycke snö är de nu?

  • farbrorfraz

    Medlem
    30 november, 2010 vid 23:40

    Klart jag är, Hengo! snöar i detta nu, skulle tippa på en 45cm i terrängen. på toppen såg det fint ut idag! blåste bra gjorde det också… jävla tjyvar!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Snökite i Tärnaby!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.