Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite imorgon kring GBG?

  • Snökite imorgon kring GBG?

    Publicerad av karl-petter på 3 januari, 2011 vid 19:03

    Halloj,

    inte haft möjlighet att komma ut och köra på snö än i år men windgurun och DMI lovar 6-7 m/s i medelvind och byar upp mot 12, SW. Mao borde gå finfint. Och lite snöfall med så kanske kan bli lite puder:)

    Någon som tänkt dra någonstans? Funderar själv på att dra upp mot Kode och Ödsmålskile för att se om det finns snö på isen annars köra på åkrarna kring Solberga.

    /Kalle

    10ms-anders svarade 13 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • 10ms-anders

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 16:22

    Jag tänker köra i Aröd i morgon mellan 11:00 17.00 änna. Antingen på kilen eller på åkrarna. Mvh anders

  • karl-petter

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 17:19
    10m/s Anders;643669 wrote:
    Jag tänker köra i Aröd i morgon mellan 11:00 17.00 änna. Antingen på kilen eller på åkrarna. Mvh anders

    Sitter precis i bilen från Torkelstorp. Var riktigt bra, jämn vind o rätt gott om snö. Bara lite svårt för bilen i all snön:) Imorgon blir det nog här eller uppe vid Solberga beror lite vad som händer imorgon kväll.

  • sl0k

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 16:56

    Ingen som varit ute nåt idag och kört?

    Jag o polarn var och brände puder i Ödsmåls kile idag från ca kl 12. Bra med snö där, lite byig vind dock.

  • tote

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 17:21

    Hur ser det ut i Ödsmåls kile? Kör ni bara på viken eller kan man köra någonstans på land där det är mer kuperat? Antar att det ligger mycket mer snö där än i Gbg?
    Funderade på om Stråvalla kan fungera. Det närmaste stället från Gbg med sanddynor =förhoppningsvis snödynor =).
    Någon som vet om det ligger snö där?
    /Tompa

  • karl-petter

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 08:50

    Vi var fyra(jag, Nicolas, Yann och Kent) som körde vid pendelparkeringen i Onsala(längst in i Kungsbackafjorden). Rätt gott om snö men mycket i drivor och vinden var bäst fram till ca kl 14 sedan blev det sämre. Det var tydligen även två andra som körde lite längre ut.

  • svinet

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 09:38
    karl-petter;643805 wrote:
    Vi var fyra(jag, Nicolas, Yann och Kent) som körde vid pendelparkeringen i Onsala(längst in i Kungsbackafjorden). Rätt gott om snö men mycket i drivor och vinden var bäst fram till ca kl 14 sedan blev det sämre. Det var tydligen även två andra som körde lite längre ut.

    Japp det var jag och tjejjen. Stabilare vind och jämnare snö en bit ut. Det var även ett stort gäng som körde vid 1a bryggan ännu en bit ut. Men där tyckte jag att det var lite för ojämn vind.

    Hoppas snön ligger till helgen! Vad tror ni?

  • moonkalle

    Medlem
    15 januari, 2011 vid 19:13

    någon som vet hur det ser ut me isen vid torkelstorp nu. tänkte kanske dra dit imorrn och köra lite..

  • 10ms-anders

    Medlem
    17 januari, 2011 vid 15:55

    Nu är snö och is borta. Vart åker man till helgen om det blåser? Mellerud? Sunne? Costarica

  • sl0k

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 17:57

    Verkar bli bra med vind nu imorgon. Finns det tillräckligt med snö kvar nånstans? Har någon koll på om isarna fortfarande håller?

  • aviature

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 07:01

    Tjena !

    Jag körde på Mjörn igår, förts ca. 1h kryssandes, sedan från Gråbo småbåtshamn till Alingsås !
    Isen är minst 35cm, det låg 1 cm puder ovanpå…BEHEÖVER JAG SÄGA MER ?!? Helgrymt !

    Inga hinder, bara att köra på !

    Jag körde med 4m2 och skidor, loggade max.35km/h på gps, samt 26km åkning med medl 19km/h…fast då svarade jag på telefon och pausade lite emellanåt…

    Idag verkar dock snön vara borta, så det är nog perfekt för skridskor…har ej provat detta ännu dock.

    Välkommna, jag har bra parkering på min gata.

  • aviature

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 07:20
    Aviature;645396 wrote:
    Tjena !

    Jag körde på Mjörn igår, förts ca. 1h kryssandes, sedan från Gråbo småbåtshamn till Alingsås !
    Isen är minst 35cm, det låg 1 cm puder ovanpå…BEHEÖVER JAG SÄGA MER ?!? Helgrymt !

    Inga hinder, bara att köra på !

    Jag körde med 4m2 och skidor, loggade max.35km/h på gps, samt 26km åkning med medl 19km/h…fast då svarade jag på telefon och pausade lite emellanåt…

    Idag verkar dock snön vara borta, så det är nog perfekt för skridskor…har ej provat detta ännu dock.

    Välkommna, jag har bra parkering på min gata.

    :frown: Snön har töat ser jag nu och ligger som lite vatten här och där. Inte optimalt alltså. Återkommer när förhållandena blir bättre… :tongue:

  • sl0k

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 21:03

    Fick bli en sväng på Torslanda golf bana idag. Var rätt dåligt med snö men kunde inte hålla mig från att köra en sväng ändå nu när det väl blåste.

  • 10ms-anders

    Medlem
    12 februari, 2011 vid 09:34

    Jag satsar på att köra på isarna i aröd imorgon och resten av veckan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite imorgon kring GBG?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.