Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Snösurfing?

  • Snösurfing?

    Publicerad av martink på 15 oktober, 2003 vid 13:05

    Nu när vindsurfings säsongen börjar lida mot sitt slut så funderar jag på vinterns projekt…

    Tänkte bygga en issurfingbräda typ som denhär
    154489-Isjakt11.jpg

    Tänkte sedan prova att montera 4st miniskidor på den så att man kan köra på snö när isen inte är så tjock.

    Någon som har provat något liknande? Tipps på konstruktion?
    53071.jpg

    bananen svarade 20 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • hengo

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 23:10

    det ser härligt ut! men ärligt talat alltså, är det inte roligare med en kite i luften och en snowboard/ett par skidor/skridskor på fötterna? wink.gif

  • martink

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 06:23

    Det kanske det är… men det blir lite väl dyrt då efter som jag inte har någon kite! smirk.gif

  • hengo

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 13:45

    Sälj alla vindsurfprylar och köp en smirk.gif

  • patrikol

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 21:44

    Berätta inte Hengo låt dom hålla på, så kan vi njuta i hemlighet av kiten. Det dom inte vet har dom inte ont av. cool.gif

  • roy

    Medlem
    17 oktober, 2003 vid 15:26

    vad behöver man för kite +utr om man vill testa? måste väl ha sele mm. eller??

  • ola_p

    Medlem
    17 oktober, 2003 vid 15:42

    Har också tänkt tanken med att kita lite på vintern… Det måste ju vara kanon till att leta lite fin snö på obebyggda berg…
    Vad behöver man för grejer? kan man köra sin windsurfsele? etc.

  • hengo

    Medlem
    18 oktober, 2003 vid 01:07

    faan dumpa vsurfprylarna på sommarn också, bara att inse att kite är roligare om man inte bor på Maui typ å har feta waves hela tiden utanför hemmet. då tror jag faktist att vindsurf kan va roligare faktist… men det var inte det ni undrade!!
    För att köra på vintern behöver man såklart, en kite(komplett med bom linor osv), sele och skidor/snowboard/skridskor.. HJÄLM är också att rekomendera, kurs också blush.gif
    lycka till!

  • ola_p

    Medlem
    18 oktober, 2003 vid 15:28

    jo… det e ju för vågseglingen man lever… tongue.gif Men jag har faktiskt funderat att testa kite som lättvindssysselsättning… När det kulingen tar i kan det dock inte finnas nått bättre än wsurfingen…
    iaf, jag tänkte att kiten skulle få göra intåg på vinterhalvåret först, verkar lite enklare. Mindre kite, mindre kraft liksom…
    jag åker skidor typ två veckor varje år, å e hygglig på det… (Tar mig ner för det mesta, å då snackar vi typ 45° vilket förövrigt e ganska lagom lutning…) Vilket innebär att jag har pjäxor, hjälm etc.
    Hur funkar det med ws selen, den har inge handtag, men det är kanske ok på vintern?
    Vad får man räkna med att hosta upp? kan du skriva mig en liten budget?

  • mav

    Medlem
    19 oktober, 2003 vid 20:05

    tjena grabs,
    självklart kan man köra med vinsurfingselen, den kan man till och emd ha när man ksurfar på vattnet(aq). på vintern är det hur lätt som helst att köra med kite, behöver ett fåtal m/s för att komma igång. kan köra på is/snö, praktiskt taget var som helst.

    priset behöver inte alls bli spec mycket om ni redan har selar & skates(funkar lite bättre med skidor än bräda, två kanter istället för en..) köp en billig sunk drake för 2000, kan bli billigare, komplett på [url=”http://www.kitesurferen.dk.”]www.kitesurferen.dk.[/url] det funkar bra med inflatables på vintern så länge som man ger fan i att kvadda draken allt för mycket… sen är det bara att tuta o köra, askul sätt att testa kite på lungna villkår så länge som det inte blåser allt för mycket…

    hör gärna av er om ni har några frågor
    erikfernholm@surfworld.com

    good winds.

    E

  • ola_p

    Medlem
    20 oktober, 2003 vid 16:09

    Ok… vilken storlek ska man kika på, vilka modeller?
    Vart lär man sig flyga utan att ta död på sig själv och sin omgivning (uppenbar risk för detta verkar det som)?
    Finns det nån som håller på i min närhet? dvs. Ljungskiles omgivning…

  • hengo

    Medlem
    20 oktober, 2003 vid 17:24

    du! testa droppa den där posten i kitesurfing eller resmål/spots (under kitesurfing) så får du nog fler svar laugh.gif

  • bananen

    Medlem
    6 november, 2003 vid 21:56

    Jag har köpt mig en kitewing. Kolla på Kitewing’s hemsida. Det roligaste man göra utan neopren på kroppen cool.gif. Funkar med snowboard, skidor och skridskor. Skridskor är enklast och säkrasr, fartresurserna är enorma. Dessutom kan man flyga med den om man vågar kasta sig ut för skidbacke (Jag fick diskbråck förra året frown.gif ). Men det är helt suveränt att inte ta liften, utan att segla uppför backen….

    Detta är en kul pryl, ring finax och köp!

    Kitewing-Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Snösurfing?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.