• anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2001 vid 00:41

    http://www.kitesnowboard.com Bättre site…
    mvh Danne

  • metallifredd

    Medlem
    19 november, 2001 vid 22:35

    Har ni snowkitat?
    Skall till Chamonix och åka snowboard och tänkte dra med mig en kite eller 2.
    Kommer dock inte ihåg hur det var med öppna fält runt chamonix men …
    Om nån har nåra bra erfarenheter så dela gärna med er…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 07:27

    Tjena!

    I chamonix dalen ör det ont om öpnna fält samt oftast lägger sig inte snön i dalen men däremot finns det feta ytor på glaciererna.

    Sen är ju frågon hur skoj det är att åka med en kite på glacier……när man kan hitta alla fina rännor ytor och allt annat som finns på den enorma lekplats Chamonix erbjuder.

    Enligt mig så räcker det med att ta med bräda/skidor och leta efter enormt bar åkning som inte är svårt att hitta…Men men jag kan ha fel

    Jag såg i och för sig 2 kitare i Serre Chevalier förra året och de kitade uppför en 40 meters backe och sen hade det ett “fet” hopp som det hoppade i med kiten när de drog utför. En “jävla” hang time blev det och det drog till med några snygga 720´s så det kan ju även vara värt att prova..

    Hoppas du får det bra där nere.Kommer själv ner 2 till 4 veckor i feb.

    /Freddan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 08:03

    Skulle dock inte rekommendera att åka på glaciärerna, i alla fall inte Mer de Glace. Åka går väl iofs bra men ska man rigga upp och kanske strula lite så måste man gå till fots, vilket är otroligt farligt där. Snöbroarna brister mycket lätt då.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 12:26

    Det är sannt!

    /Fredde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.