-
Snowboard Kite?
Jag har en fundering om hur känslig min Naish kite är att använda på vintern. Nu handlar det väl inte om en massa minusgrader, utan mellan 0 – 5 minus. har en 11,5 ARX.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowboard Kite?
Jag har en fundering om hur känslig min Naish kite är att använda på vintern. Nu handlar det väl inte om en massa minusgrader, utan mellan 0 – 5 minus. har en 11,5 ARX.
bra fråga jag har en ARX 9.5 med lite delaminerings probl. kan man köra med dessa kites även fast det är minus? har hört att det kan bli för högt tryck i blåsorna när man flyger kiten pga kylan… någon som har erfarenhet?
Det är inga problem att köra en tube på vinter.
Det man bör tänka på är:
1. Lämna inte kiten liggande på tuben om det är hård snö, den slits väldigt snabbt, speciellt neopren detaljer (tejpa dessa om möjligt).
2. Jag misstänker att blåsorna är lite mer känsliga i kyla, så undvik hårda krashar (hur man nu gör det , jag har aldrigt kört sönder en blåsa vintertid ännu….
3. En 5:e lina är inte så dumt på vintern eftersom det är svårt att göra en “normal vattenstart”. Kiten bara glider iväg på snön..
/Mvh Lars
Logga in för att svara.
For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser
Surfzones app (PWA) har installerats.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowboard Kite?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.